Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(26)
Forma i typ
Książki
(26)
Dostępność
dostępne
(26)
tylko na miejscu
(21)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(8)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(18)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(21)
Autor
Lightbown Patsy M
(5)
Spada Nina
(5)
Larsen-Freeman Diane
(4)
Meighan Julie
(2)
Wajnryb Ruth
(2)
Agard John
(1)
Anderson Marti
(1)
Baines Ed 1969-
(1)
Berdondini Lucia
(1)
Blatchford Peter
(1)
Chowne Anne
(1)
Donaldson Julia
(1)
Duff Alan
(1)
Fisher Nick
(1)
Gower Roger (1942- )
(1)
Hiebert Elfrieda H
(1)
Johnston Chris
(1)
Kutnick Peter
(1)
Laroy Clement (1943- )
(1)
Maley Alan
(1)
Neighbors Chuck
(1)
Ota Cathy
(1)
Phillips Diane
(1)
Porter Ladousse Gillian
(1)
Prendergast Shaun
(1)
Rashleigh Andy
(1)
Rooke Liam
(1)
Rose Helen
(1)
Walcott-Burton Linden
(1)
Walters Steve
(1)
Wilden Shaun
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(2)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
Kraj wydania
Polska
(10)
Wielka Brytania
(9)
Kiribati
(4)
Anglia
(1)
Nowy Jork (stan) (USA)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(14)
angielski
(12)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(4)
Temat
Nauczanie języków obcych
(12)
JĘZYK ANGIELSKI
(11)
Język angielski
(9)
Drama (pedagogika)
(6)
Metody nauczania
(4)
Drama (pedagog.)
(3)
CZYTANIE
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
Literacy
(1)
M-learning
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Praca zespołowa
(1)
Reading
(1)
Zastosowania multimediów w edukacji
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(13)
Językoznawstwo
(12)
Kultura i sztuka
(9)
Słowo kluczowe
methods of teaching
(26)
English language
(12)
teaching
(12)
study
(8)
English
(7)
drama
(7)
language
(7)
learning
(5)
second language learning
(5)
children
(4)
foreign speakers
(4)
play
(4)
communication
(3)
drama (ped.)
(2)
education
(2)
observation
(2)
teacher's book
(2)
CELTA
(1)
QR code
(1)
acting
(1)
animation
(1)
audio recording
(1)
digital literacy
(1)
digital storytelling
(1)
educational games
(1)
feedback
(1)
group work
(1)
leader
(1)
lessons plan
(1)
managing the class
(1)
mobile learning
(1)
multimedia
(1)
multimodal approach
(1)
photo
(1)
pronunciation
(1)
reading
(1)
resources
(1)
role play
(1)
study and teaching
(1)
training activity
(1)
video
(1)
workshop
(1)
26 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Reading more, reading better / edited by Elfrieda H. Hiebert. - New York : Guilford Press, c2009. - XIV, 273 s. : ill. ; 23 cm.
(Solving problems in the teaching of literacy)
Includes bibliographical references and index.
Teaching students specific literacy skills is important--but equally critical, and often overlooked, is giving them the time and opportunity to read actual texts. Bringing together leading scholars, this book focuses on how teachers can improve both the quality and quantity of reading experiences in K-12 classrooms. Essential topics include factors that make reading tasks more or less productive for different types of learners, ways to balance independent reading with whole-class and small-group instruction, how to choose appropriate texts, and the connections between reading engagement and proficiency. The relevant research literature is reviewed, and exemplary practices and programs are described.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15601.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Pronunciation / Clement Laroy. - Oxford : Oxford University Press, 2008. - 135 s. : il. ; 25 cm.
(Resource Books For Teachers)
A new addition to an established and popular practical series for teachers, Pronunciation provides a rich resource of imaginative techniques and ideas for teaching pronunciation. Unlike other books on the subject, this book examines why learners fail to achieve good pronunciation and seeks a solution in building their confidence through a holistic approach. This concentrates on rhythm, stress, and articulatory settings first: if these are mastered, individual sounds should follow naturally.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9110 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10735.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10734.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
From the man who has played them all, take inspiration from the examples and tips Liam gives to enhance any Drama inspired group to further their confidence and ability. Plain and simple, this book makes drama classes fun, innovative and adventurous for the imagination.For anyone wanting ideas for Drama inspired classes, this book has it all - great ice-breakers, confidence builders and imaginative ideas.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23883.XXIV.14.9 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 23882.XXIV.14.9 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(TLRP Improving Practice Series)
Promoting Effective Group Work in the Primary Classroom, 2nd ed. is designed to enhance teachers’ and teaching assistants’ confidence in engaging their children in effective group work, allowing for more active participation, more on-task focus and higher levels of achievement. This accessible second edition is packed full of valuable strategies for teachers and fun activities for children, offering guidance on how to create an inclusive and supportive classroom by developing the social, communicative and group working skills of all pupils. It has been thoroughly updated and includes new material on whole school approaches to group work, the risks and challenges involved, and how to involve Teaching Assistants and other support staff in undertaking inclusive and effective group work in classrooms. A tried-and-tested, step-by-step approach encourages both children and their teachers to develop supportive relationships that have been found to facilitate academic performance, positive social behaviour and motivation. Since the first edition the authors have found that this handbook can be used successfully in many different countries around the world. With ideas to help resolve problems that might arise and suggested training activities to support pupils, this text is a one-stop resource to ensure effective group work in the classroom. It is an essential guide for both trainee and practising teachers, as well as TAs and support staff, and a valuable basis for school action.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17710.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Role play / Gillian Porter Ladousse. - Oxford : Oxford University Press, 2008. - [10], 182 s. : il. ; 25 cm.
(Resource Books For Teachers)
Offers a focal point in lessons integrating the four skills. Gives experienced teachers fresh ideas, and less experienced teachers lots of practical support.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6845 [Magazyn 1], P.6846 [Magazyn 1], P.6847 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10737.XXIV.14.9 [Wypożyczalnia A], 10738.XXIV.14.9 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7645.XXIV.14.9 [Czytelnia A], 7646.XXIV.14.9 [Czytelnia A] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Play time / Julia Donaldson. - London : Macmillan Childrens' Book, ©2013. - IX, 222, [1] page ; 25 cm.
Zawiera: The Three Billy Goats Gruff, The Boy Who Cried Wolf, Turtle Tug, The Magic Twig, All Gone!, Brithday Surprise, names and Games, The Wonderful Smells, Top of the Mops, Books and Crooks, Persephone.
Play Time includes 11 fun-to-act short plays for all children to enjoy, especially those in primary school (Key Stage 1 and Key Stage 2). Each play comes complete with helpful guidance on target age, running time and cast. Ranging from adaptations of traditional tales (e.g., the legend of Persephone and The Three Billy Goats Gruff) to original and contemporary short plays, Julia Donaldson has produced an entertaining, simple, satisfying collection.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23893.XXIV.14.9 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 23892.XXIV.14.9 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Teaching Techniques in English as a Second Language)
This book provides a practical overview of the most important methods in the field. Readers are drawn into classrooms where various teaching methods and approaches are being used. They are encouraged to reflect on their own beliefs and to develop their own approach to language teaching.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9677 [Magazyn 1], P.9710 [Magazyn 1], P.9709 [Magazyn 1], P.9708 [Magazyn 1], P.9678 [Magazyn 1] (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Teaching Techniques in English as a Second Language)
This book provides a practical overview of the most important methods in the field. Readers are drawn into classrooms where various teaching methods and approaches are being used. They are encouraged to reflect on their own beliefs and to develop their own approach to language teaching.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9786 [Magazyn 1], P.9785 [Magazyn 1], P.9780 [Magazyn 1], P.9779 [Magazyn 1], P.9782 [Magazyn 1], P.9783 [Magazyn 1], P.9784 [Magazyn 1], P.9781 [Magazyn 1], P.9778 [Magazyn 1] (9 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Techniques and Principles in Language Teaching / Diane Larsen-Freeman. - Ed. 2. - Oxford : Oxford University Press, [2002]. - XV, 189, [1] s. : rys. ; 23 cm.
(Teaching Techniques in English as a Second Language)
This book provides a practical overview of the most important methods in the field. Readers are drawn into classrooms where various teaching methods and approaches are being used. They are encouraged to reflect on their own beliefs and to develop their own approach to language teaching.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2050.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2048.XXIV.14 [Czytelnia A], 2049.XXIV.14 [Czytelnia A] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Techniques and Principles in Language Teaching / Diane Larsen-Freeman, Marti Anderson. - Third edition - Oxford : Oxford University Press, 2019. - XIX, 252, [1] stron. : rysunki ; 23 cm.
NEW discussion on the political dimensions of language teaching; NEW digital technology chapter; NEW extended coverage of content-based and task-based approaches.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17691.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
How Languages are Learned / Patsy M. Lightbown, Nina Spada. - Wyd. 1, 4 dodr. - Oxford, New York : Oxford University Press, 1995. - XV, 135 s. : il. ; 25 cm.
(Oxford Handbooks for Language Teachers)
This book is a comprehensive and readable introduction to how languages are learned. It presents the main theories of first and second language acquisition, and, with the help of activities and questionnaires, discusses their practical implications for language teaching.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9510 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
How Languages are Learned / Patsy M. Lightbown, Nina Spada. - Wyd. 2. - Oxford : Oxford University Press, 2000. - XVI, 192 s. : il. ; 25 cm.
(Oxford Handbooks for Language Teachers)
This book is a comprehensive and readable introduction to how languages are learned. It presents the main theories of first and second language acquisition, and, with the help of activities and questionnaires, discusses their practical implications for language teaching.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9767 [Magazyn 1], P.9769 [Magazyn 1], P.9766 [Magazyn 1], P.9764 [Magazyn 1], P.9765 [Magazyn 1], P.9768 [Magazyn 1] (6 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2071.XXIV.14 [Wypożyczalnia A], P.9763.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Książka
W koszyku
How Languages are Learned / Patsy M. Lightbown, Nina Spada. - Fourth edition - Oxford : Oxford University Press, 2013. - IX, 256 s. : il. ; 25 cm.
(Oxford Handbooks for Language Teachers)
Now in its 4th edition, How Languages are Learned is highly valued for the way it relates language acquisition theory to classroom teaching and learning and draws practical implications from the research for the language classroom. How Languages are Learned is widely-used as a reference book on teacher training courses, and for new and experienced practising teachers.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15027.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15891.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
How Languages are Learned / Patsy M. Lightbown, Nina Spada. - Wyd. 2. - Oxford : Oxford University Press, 2003. - XVI, 192 s. : ryc., tab. ; 25 cm.
(Oxford Handbooks for Language Teachers)
This book is a comprehensive and readable introduction to how languages are learned. It presents the main theories of first and second language acquisition, and, with the help of activities and questionnaires, discusses their practical implications for language teaching.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3634.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
ESL Drama Start consists of over one hundred drama games and plays that can be used in theEnglish language classroom. Drama games are a perfect tool to use in any classroom thatencompasses multiple learning styles, ability levels and age groups. In addition, the activities in thisbook help ESL students to access active language in an effective and imaginative way. The activities in this book facilitate students’ ability to learn in different ways as visual learners, auditory learnersand kinaesthetic learners.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23891.XXIV.14.9 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 23890.XXIV.14.9 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The following is a selection of plays that I have written and that have been performed on numerous occasions with different Drama Groups I have worked with throughout the years.The first nine plays - The Lion and the Mouse, The Little Red Hen, The Gingerbread Man, The Ants and the Grasshopper,The Enormous Turnip, Chicken Licken, The Hare and the Tortoise, The Three Billy Goats Gruff, The Ugly Duckling and The Boy Who Cried Wolf - are all based on well-known and well-loved, traditional children's stories. The play Chinese New Year is based on the legend of how each animal became associated with a Chinese year. The Lonely Dragon is based on a therapeutic story I wrote about isolation and making friends. How the Zebra got his Stripes tells the fun story of the legend of how all the different jungle animals came to look like they do today. The Selfish Giant is based on the very popular short story by Oscar Wilde; The Land of Trolls and Gargoyles is a play about a child's attachment to his parent, and No Excuse deals with the topic of bullying. Caught in the Act, At Doctor's Crowne and A Winter's Tale have fewer characters and can be used in a small drama class or with smaller groups. Finally, Anne of Green Gables is a duologue based on the very famous book Anne of Green Gables by L. M. Montgomery. In the scene, Anne accidentally gets Diana drunk and chaos ensues.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23897.XXIV.14.9 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 23896.XXIV.14.9 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Indigo Mill / Nick Fisher, Body Talk / Andy Rashleigh, Odessa and the Magic Goat / John Agard, Little Victories / Shaun Prendergast.
"Indigo Mill" by Nick Fisher, "Body Talk" by Andy Rashleigh, Odessa and the Magic Goat" by John Agard and "Little Victories" by Shaun Prendergast - this is a collection of plays for children. It covers topics from Victorian weavers to European folklore and magic. These plays, commissioned and performed by professional children's theatre groups, are suited for use in schools, either for performance or for reading in the Literacy Hour strand of Primary teaching for Key Stage 2.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23895.XXIV.14.9 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 23894.XXIV.14.9 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
How Languages are Learned / Patsy M. Lightbown, Nina Spada. - Fifth edition. - Oxford : Oxford University Press, 2021. - IX, 280 stron : ilustracje ; 25 cm.
(Oxford Handbooks for Language Teachers)
Now in its fifth edition, the award-winning How Languages are Learned has established itself as an indispensable introduction to research in language acquisition and its relationship with classroom practice. Patsy Lightbown and Nina Spada have worked for over four decades in second language research and education. They are highly respected worldwide for making theory and research about language learning accessible and relevant to classroom teaching. This widely acclaimed book remains essential reading for second language teachers.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22852.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21424.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Cambridge Teacher Training and Development)
"Classroom Observation Tasks" shows how to use observation to learn about language teaching. It does this by providing a range of tasks which guide the user through the process of observing, analysing and reflecting, and which develop the skills of observation. It contains a bank of 35 structured tasks which are grouped into seven areas of focus: the learner, the language, the learning process, the lesson, teaching skills and strategies, classroom management, and materials and resources. This book is suitable for teachers, trainee teachers, teacher trainers and others involved in school-based teacher support, teacher development and trainer training. It has a comprehensive introduction to the tasks and a rationale covering the theoretical issues involved and places the responsibility for professional growth in the hands of the teacher.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9518 [Magazyn 1] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Cambridge Teacher Training and Development)
"Classroom Observation Tasks" shows how to use observation to learn about language teaching. It does this by providing a range of tasks which guide the user through the process of observing, analysing and reflecting, and which develop the skills of observation. It contains a bank of 35 structured tasks which are grouped into seven areas of focus: the learner, the language, the learning process, the lesson, teaching skills and strategies, classroom management, and materials and resources. This book is suitable for teachers, trainee teachers, teacher trainers and others involved in school-based teacher support, teacher development and trainer training. It has a comprehensive introduction to the tasks and a rationale covering the theoretical issues involved and places the responsibility for professional growth in the hands of the teacher.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1673 [Magazyn 2], P.689 [Magazyn 1], P.688 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1672.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.690.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej