Sorting
Source
Books
(4)
Form of Work
Książki
(3)
E-booki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
available
(5)
only on-site
(3)
unknown
(1)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(3)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(3)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(3)
Author
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(1)
Konarzewska Anna
(1)
Olczak-Baran Katarzyna
(1)
Raczyńska Kamila
(1)
Synakiewicz Alina
(1)
Year
2020 - 2025
(1)
2010 - 2019
(3)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(4)
Language
Polish
(4)
Audience Group
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Szkoły średnie
(1)
Subject
Godzina wychowawcza
(2)
Edukacja antydyskryminacyjna
(1)
Indywidualizacja (pedagogika)
(1)
Integracja społeczna
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Metody wychowawcze
(1)
NAUCZANIE
(1)
Nauczanie
(1)
Podmiotowość
(1)
Praca zespołowa
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Teoria nauczania
(1)
Wychowawstwo
(1)
Genre/Form
Scenariusz zajęć
(2)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
ĆWICZENIA i ZADANIA dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(3)
Słowo kluczowe
cele kształcenia
(2)
dydaktyka
(2)
lekcja
(2)
lekcja wychowawcza
(2)
metody nauczania
(2)
niepowodzenia szkolne
(2)
treści kształcenia
(2)
zasady nauczania
(2)
środki dydaktyczne
(2)
dydaktyka mediów
(1)
dyskryminacja
(1)
edukacja antydyskriminacyjna
(1)
kompetencje miękkie
(1)
kształcenie
(1)
kształcenie wielostronne
(1)
nauczyciel
(1)
ocena
(1)
podręcznik
(1)
praca dydaktyczna
(1)
proces kształcenia
(1)
samokształcenie
(1)
scenariusze zajęć
(1)
szkolny system oceniania
(1)
trudności w uczeniu się
(1)
uczniowie
(1)
4 results Filter
Book
In basket
Podstawy dydaktyki / Franciszek Bereźnicki. - Wydanie III. - Kraków : " Impuls", 2011. - 466 stron ; 24 cm.
Bibliogr. s. 459-466.
Jest to podręcznik, który ujmuje podstawowe i najważniejsze umiejętności dydaktyczne pracy nauczyciela w szkole ogólnokształcącej. Bardzo liczne przypisy umożliwiają Czytelnikowi samodzielną weryfikację przedstawionych poglądów i twierdzeń, a pragnącym pogłębić problematykę - sięgnąć do odpowiedniej literatury. Książka składa się z 14 rozdziałów podporządkowanych strukturze wiedzy dydaktycznej (cele, treści, procesy, zasady, metody, formy i środki). W każdym z nich, po przedstawieniu stanu wiedzy dydaktycznej, omówiono zagadnienia, poszerzając wiedzę i praktyki kształcenia ogólnego.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
Brak informacji o dostępności: sygn. 23742.V.4 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.13122.V.4 [Wypożyczalnia B], P.13121.V.4 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14208.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 104-106 oraz przy tematach.
Publikacja przygotowana do programu ćwiczeń z przedmiotu "Dydaktyka ogólna". Materiał zawiera 12 tematów, z których każdy został podzielony na mniejsze podtematy, co umożliwia podział grupy ćwiczeniowej na zespoły. Zaproponowany układ treści obliguje grupę do pacy i współpracy. Każdy z podtematów zawiera pytania kontrolne, umożliwiające wspólne podsumowanie zajęć, a także zagadnienia do samodzielnego opracowania. Zakładanym efektem ćwiczeń jest umiejętność dyskusji i łączenia treści ćwiczeń przez studentów.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.13807 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.13805.V.4 [Wypożyczalnia B], P.13806.V.4 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14769.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia na stronach 211-212.
Prezentowana publikacja to zbiór scenariuszy na lekcję wychowawczą, odpowiadającą oczekiwaniom współczesnej młodzieży. Poruszane są tutaj zagadnienia bardzo ważne, a jednocześnie trudne: bliższe poznanie uczniów, nawiązanie z nimi więzi i zbudowanie relacji pozwalającej na rozmowę na każdy temat.Patronat nad wydaniem objęło Polskie Stowarzyszenie im. Janusza Korczaka.Anna Konarzewska - niestrudzona, stale dokształcająca się edukatorka, polonistka. Kreatywna, pełna pasji i energii dyplomowana nauczycielka oraz wieloletnia wychowawczyni kilku pokoleń uczniów. Blogerka "Być nauczycielem." - strony, za pomocą której inspiruje pedagogów na całym świecie - od Ameryki, przez Europę po Azję.Liderka Gdańskiego Projektu Edukacyjnego "Kreatywna Pedagogika", w ramach którego prowadzi od paru lat warsztaty dla nauczycieli, dzieląc się swoją wiedzą, motywacją i doświadczeniem. Nominowana przez swoich uczniów do tytułu "Nauczyciel na medal" w województwie pomorskim w kategorii szkół ponadgimnazjalnych. Finalistka etapu miejskiego i wojewódzkiego tegoż plebiscytu pod patronatem "Dziennika Bałtyckiego" oraz marszałka województwa pomorskiego w 2017 r.Poza nauczaniem, z uczniami dzieli swoje pasje teatralne. Jako szkolny zespół "Makabra" zdobyli kilka nagród na scenie wojewódzkiej w przeglądach teatralnych. Na co dzień współpracuje z Teatrem Wybrzeże, z Gdańskim Teatrem Szekspirowskim oraz z artystami Opery Bałtyckiej, aby wspierać wszechstronny rozwój swoich uczniów.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 23038.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 23037.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
In basket
(Biblioteka Mentora)
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliografia strony 156-159. Filmografia strona 160.
W publikacji znajdą Państwo gotowe scenariusze lekcji wychowawczych dla szkół podstawowych i gimnazjów.O dyskryminacji i mowie nienawiści staje się głośno, gdy w przestrzeni publicznej dochodzi do działań lub wypowiedzi obrażających lub poniżających konkretne osoby czy grupy społeczne. Gorsze traktowanie z uwagi na przynależność narodową, etniczną, religię, płeć, status społeczny, orientację seksualną i wiele innych to przejaw dyskryminacji. Zawarte tu liczne praktyczne porady podpowiadają: - Do jakich przejawów dyskryminacji dochodzi w szkołach najczęściej? - Jakie są metody zapobiegania aktom prześladowania i nienawiści? - Jak prowadzić lekcje wychowawcze, aby przeciwdziałać dyskryminującym zachowaniom uczniów? - Jak rozpocząć działania zapobiegawcze? - Jak zapobiegać klasizmowi w szkole?Szkoła nie jest wolna od zjawisk dyskryminacji, które są przezroczyste dla społeczności, czyli tak wpisane w schemat myślenia i zachowania, że nikt ich nie dostrzega.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. E.167.IV.6 [Magazyn 1] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again