Sorting
Source
Books
(6)
Form of Work
Książki
(6)
Status
available
(5)
only on-site
(4)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(3)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(4)
Author
Strelau Jan
(3)
Flis Mariola
(1)
Gofron Beata
(1)
Merton Robert King (1910- )
(1)
Morawska Ewa T. (1949- )
(1)
Wertenstein-Żuławski Jerzy
(1)
Year
2000 - 2009
(6)
Time Period of Creation
1989-2000
(1)
Country
Poland
(6)
Language
Polish
(6)
Audience Group
Psycholodzy
(1)
Subject
PSYCHOLOGIA
(2)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
EGALITARYZM
(1)
FUNKCJONALIZM (antropol. społ.)
(1)
KONFLIKT SPOŁECZNY
(1)
NAUCZANIE
(1)
NIERÓWNOŚCI SPOŁECZNE
(1)
OŚWIATA
(1)
Psychologia
(1)
RADCLIFFE-BROWN, ALFRED REGINALD
(1)
ROZWÓJ SPOŁECZNY
(1)
SOCJOLOGIA
(1)
STRUKTURA SPOŁECZNA
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
Podręcznik
(1)
Domain
Psychologia
(1)
Słowo kluczowe
funkcjonalizm
(6)
Wundt Wilhelm
(3)
behawioryzm
(3)
człowiek
(3)
diagnoza psychologiczna
(3)
dorastanie
(3)
dorosłość
(3)
dzieciństwo
(3)
etyka
(3)
genetyka zachowania
(3)
historia
(3)
kwestionariusz osobowości
(3)
metodologia
(3)
metody badań
(3)
model eksperymentalny
(3)
model korelacyjny
(3)
modele badawcze
(3)
neobehawioryzm
(3)
obserwacje
(3)
poznanie naukowe
(3)
psychoanaliza
(3)
psychofizjologia
(3)
psycholodzy
(3)
psychologia
(3)
psychologia ewolucyjna
(3)
psychologia fizjologiczna
(3)
psychologia humanistyczna
(3)
psychologia polska
(3)
psychologia rozwojowa
(3)
psychologiczne koncepcje człowieka
(3)
rozmowa psychologiczna
(3)
rozwój
(3)
rozwój prenatalny
(3)
starzenie się
(3)
symulacja komputerowa
(3)
test inteligencji
(3)
test projekcyjny
(3)
testy psychologiczne
(3)
wywiad
(3)
socjologia
(2)
struktura społeczna
(2)
antropologia społeczna
(1)
edukacja
(1)
egalitaryzm
(1)
etnologia
(1)
kultura
(1)
nierówności edukacyjne
(1)
nierówności społeczne
(1)
polityka edukacyjna
(1)
równość szans
(1)
teoria Spencera
(1)
6 results Filter
Book
In basket
(Biblioteka Socjologiczna)
Książka stanowi jedno z czołowych osiągnięć literatury socjologicznej II połowy XX wieku. Jest zbiorem najważniejszych prac Mertona, któremu funkcjonalizm zawdzięcza najwięcej, jeśli chodzi o sprecyzowanie podstawowych pojęć, a także przybliżenie teorii i metody funkcjonalizmu do potrzeb badaczy empiryków. Książka dzieli się na 4 części zgrupowane wokół problematyki: teorii socjologicznej, wybranych problemów struktury społecznej i kulturowej, socjologii wiedzy i masowego komunikowania się oraz socjologii nauki.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.4286.VI.2 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.4285.VI.2 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4787.VI.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Wybór tekstów Radcliffe'a-Browna tł. z ang.
Bibliogr.
Autorka jest najlepszym w Polsce specjalistą w zakresie twórczości Radcliffe'a-Browna. W prezentowanej książce omawia biografię tego twórcy, intelektualne korzenie jego dzieła (w tzw. filozofii Spencera i socjologii Durkheima), następnie charakteryzuje etapy rozwoju strukturalnego funkcjonalizmu oraz wiele uwagi poświęca antropologii i jej poszukiwaniom jedności wśród wielości kultur. Druga część książki zawiera wybór tekstów Radcliffe'a-Browna, które są pierwszą i jedyną całościową prezentacją oryginalnych tekstów tego autora w języku polskim.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7909.VI.9 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 373-401. Indeks.
Problem równości i sprawiedliwości przewija się przez całą historię myśli i praktyki społecznej. Refleksje na temat równości społecznej nie mogły ominąć również oświaty, ponieważ od wieków wykształcenie uznawane jest za wartość szczególnie cenną. Kwestia równości i jej braku w edukacji jest elementem szerszej problematyki egalitaryzmu społecznego. Publikacja analizuje zjawisko nierówności edukacyjnych jako jeden z istotnych przejawów funkcjonowania całego społeczeństwa.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12690.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13738.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. - Indeksy.
Podręcznik akademicki obejmuje niemal cały obszar wiedzy niezbędny do psychologicznego wykształcenia uniwersyteckiego, niezależnie od wybranej ścieżki kształcenia czy specjalizacji. Adresowany do studentów psychologii i nauczycieli akademickich oraz do psychologów-praktyków. Autorami liczącej sobie blisko 2500 stron publikacji są wybitni specjaliści z dziedziny psychologii. Podręcznik składa się z trzech samodzielnych tomów: T. 1 - Podstawy psychologii. Układ i kolejność poszczególnych działów podręcznika wynika z logiki kształcenia psychologicznego i z tradycji pisania podręczników akademickich. Każdy rozdział kończy się krótkim podsumowaniem, sygnalizującym główne zawarte w nim myśli i stwierdzenia. Po każdym rozdziale zamieszczono również pytania sprawdzające oraz zalecaną literaturę. Przy pojęciach kluczowych lub specjalistycznych zamieszczono ich angielskojęzyczne odpowiedniki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 29.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. - Indeksy.
Podręcznik akademicki obejmuje niemal cały obszar wiedzy niezbędny do psychologicznego wykształcenia uniwersyteckiego, niezależnie od wybranej ścieżki kształcenia czy specjalizacji. Adresowany do studentów psychologii i nauczycieli akademickich oraz do psychologów-praktyków. Autorami liczącej sobie blisko 2500 stron publikacji są wybitni specjaliści z dziedziny psychologii. Podręcznik składa się z trzech samodzielnych tomów: T. 1 - Podstawy psychologii. Układ i kolejność poszczególnych działów podręcznika wynika z logiki kształcenia psychologicznego i z tradycji pisania podręczników akademickich. Każdy rozdział kończy się krótkim podsumowaniem, sygnalizującym główne zawarte w nim myśli i stwierdzenia. Po każdym rozdziale zamieszczono również pytania sprawdzające oraz zalecaną literaturę. Przy pojęciach kluczowych lub specjalistycznych zamieszczono ich angielskojęzyczne odpowiedniki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.445 [Magazyn 1] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. - Indeksy.
Podręcznik akademicki obejmuje niemal cały obszar wiedzy niezbędny do psychologicznego wykształcenia uniwersyteckiego, niezależnie od wybranej ścieżki kształcenia czy specjalizacji. Adresowany do studentów psychologii i nauczycieli akademickich oraz do psychologów-praktyków. Autorami liczącej sobie blisko 2500 stron publikacji są wybitni specjaliści z dziedziny psychologii. Podręcznik składa się z trzech samodzielnych tomów: T. 1 - Podstawy psychologii. Układ i kolejność poszczególnych działów podręcznika wynika z logiki kształcenia psychologicznego i z tradycji pisania podręczników akademickich. Każdy rozdział kończy się krótkim podsumowaniem, sygnalizującym główne zawarte w nim myśli i stwierdzenia. Po każdym rozdziale zamieszczono również pytania sprawdzające oraz zalecaną literaturę. Przy pojęciach kluczowych lub specjalistycznych zamieszczono ich angielskojęzyczne odpowiedniki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.3758 [Magazyn 1] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again