Sorting
Source
Books
(2)
Form of Work
Książki
(2)
Status
only on-site
(2)
Branch
Biblioteka Główna. Czytelnie
(2)
Author
Dacko-Pikiewicz Zdzisława
(1)
Pietrzak Edyta
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Walancik Marek
(1)
Zaorski-Sikora Łukasz
(1)
Year
2010 - 2019
(2)
Country
Poland
(2)
Language
Polish
(2)
Subject
POLITYKA
(1)
RZECZYWISTOŚĆ WIRTUALNA
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
WARTOŚĆ
(1)
WYCHOWANIE OBYWATELSKIE
(1)
Słowo kluczowe
życie publiczne
(2)
konsumpcjonizm
(1)
moralność
(1)
nacjonalizm
(1)
polityka
(1)
ponowoczesność
(1)
rzeczywistość wirtualna
(1)
społeczeństwo obywatelskie
(1)
wychowanie obywatelskie
(1)
2 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
W pierwszej części autorzy stawiają dwa istotne pytania: Jaki będzie wpływ nowoczesnych technologii na rzeczywistość realną? Jak będzie się zmieniała rzeczywistość wirtualna pod wpływem nowoczesnych technologii? Granica rozwoju nie jest znana, a zmiany, które zaszły w ostatnim trzydziestoleciu w dziedzinie technologii informacyjnych, przybrały niespotykaną dotąd skalę. Jesteśmy w okresie przejściowym, a może początkowym, niewykrystalizowanej rzeczywistości. Internet zmienił i ciagle zmienia naszą rzeczywistość. Można odnieść wrażenie, że więcej uwagi poświęcamy znaczeniu Internetu dla jednostki, tymczasem jego udział i wpływ na sposób funkcjonowaia różnego rodzaju instytucji państwowych, społecznych, korporacji czy organizacji jest równie znaczący.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15836.VI.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 277-296.
Współcześnie nauka postaw obywatelskich utożsamiana jest głównie z zaangażowaniem w działalność społeczną oraz kształtowaniem społecznej tożsamości. Jako konieczne jawi się dzisiaj budowanie określonego etosu - zbioru normatywnych i poznawczych cech oraz dyspozycji jednostek przy jednoczesnym podkreśleniu aktywnego aspektu bycia obywatelem. Autorzy podjęli się próby wykazania, że mimo zmieniającej się rzeczywistości zasadnicze wartości stanowiące o funkcjonowaniu społecznym człowieka są trwałe. Zagadnienie to ma szczególne znaczenie, kiedy analizie poddawane jest życie obywatelskie. Cele wychowania obywatelskiego koncentrują się na wyposażaniu ucznia w wiadomości, wyrabianiu umiejętności i kształtowaniu postaw, natomiast sfera wartości jest w nich bagatelizowana. W konsekwencji tak przygotowany „młody obywatel” posiada wiedzę dotyczącą formalno - prawnych aspektów życia w społeczeństwie demokratycznym, natomiast nie czuje potrzeby zaangażowania w nie. Jednakże nawet rozległa wiedza zdobyta w procesie kształcenia szkolnego nie przekłada się wprost na wysoki stopień aktywności obywatelskiej uczniów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12875.VI.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again