Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(34)
Katalog księgozbioru
(2)
Forma i typ
E-booki
(34)
Książki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(2)
dostępne
(1)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(2)
Autor
Mazurek-Łopacińska Krystyna
(6)
Sokołowski Jerzy
(6)
Sobocińska Magdalena
(5)
Sosnowski Michał
(5)
Żabiński Arkadiusz
(4)
Brol Ryszard
(3)
Węgrzyn Grażyna
(3)
Graczyk Andrzej
(2)
Raszkowski Andrzej
(2)
Sztando Andrzej
(2)
Biernacki Marek (ekonomia)
(1)
Brol Marcin
(1)
Domaradzka Aurelia
(1)
Durkalec Agnieszka Sokołowska-
(1)
Grześkowiak Alicja
(1)
Haromszeki Łukasz
(1)
Kanafa-Chmielewska Dorota
(1)
Kowalak Robert
(1)
Kubow Adam
(1)
Kłeczek Ryszard
(1)
Lichtarski Jan
(1)
Ostasiewicz Katarzyna
(1)
Pawłowska Marta
(1)
Pisz Zdzisław
(1)
Rojek-Nowosielska Magdalena
(1)
Ronka-Chmielowiec Wanda
(1)
Rękas Magdalena
(1)
Scheuer Bartosz
(1)
Sobczak Elżbieta
(1)
Stanimir Agnieszka
(1)
Stor Marzena
(1)
Szczepaniak Joanna
(1)
Szczygielska Agnieszka
(1)
Szozda Natalia
(1)
Zakrzewska-Półtorak Alicja
(1)
Zaremba-Warnke Sabina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(36)
Język
polski
(36)
Temat
Branża TSL
(1)
Jakość życia
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Pomiary
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Transport i logistyka
(1)
Słowo kluczowe
jakość życia
(1)
logistyczna obsługa klienta
(1)
nierówności ekonomiczne
(1)
pomiary
(1)
strategia marketingowa
(1)
zarządzanie magazynem
(1)
36 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 50-51, 104-106.
Jakość życia oraz czynniki, które wpływają na nią pozytywnie i negatywnie, w dużej mierze są kwestiami nieuchwytnymi. Współcześnie, gdy jakość życia stała się przedmiotem debaty politycznej oraz kierunkowskazem przy podejmowaniu decyzji społecznych i politycznych, konieczne stało się jej skwantyfikowanie. W pierwszej części monografii zawarto zagadnienia teorii pomiaru, przedstawiono podstawowe narzędzia pomiaru jakości życia oraz konkretne analizy zarówno poszczególnych sfer, jak i mierników syntetycznych. Jako że jednym z kluczowych czynników wpływających na jakość życia są nierówności społeczno-ekonomiczne, w drugiej części monografii skupiono się na kwestii pomiaru nierówności – wyborze odpowiedniej miary, a także na różnych aspektach pomiaru, które wciąż są dyskutowane.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 23341.VI.6 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 23340.VI.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Debiuty Studenckie 2020 / [Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu])
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie, netografie przy pracach.
Zeszyt z serii Debiuty Studenckie pt. „Logistyka i transport” obejmuje zbiór artykułów przygotowanych przez studentów Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu i Uniwersytetu Gdańskiego. Wybór tematyki opracowania nie jest przypadkowy. W dobie globalizacji, centralizacji i automatyzacji zagadnienia związane z logistyką i transportem nabierają znaczenia. Logistyka to już nie tylko organizacja, realizacja i kontrola przepływów fizycznych i informacyjnych między punktem pochodzenia a punktem konsumpcji w celu zaspokojenia potrzeb klientów. We współczesnej gospodarce to także logistyczna obsługa klienta, logistyka zwrotów, ekologistyka, logistyka miejska, a także zrównoważonego rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20131.IX.14 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20130.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
„Książka podejmuje ważna, aktualna, zasadniczo ponadczasowa i uniwersalna problematykę korupcji. […] Praca dobrze wpisuje się w ramy problematyki badawczej w dziedzinie nauk ekonomicznych, w dyscyplinie ekonomia. Jednocześnie jej ważnym walorem jest atut interdyscyplinarności. Oprócz pierwiastków stricte ekonomicznych występują w niej elementy socjologiczne, prawne, politologiczne, psychologiczne itp. To pozwala na prowadzenie analizy zbliżonej do realiów – rzeczywistość jest bowiem z natury rzeczy multii interdyscyplinarna. Dobór problematyki książki stanowi jej bardzo silna stronę” prof. zw. dr hab. Marian Gorynia Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu „Recenzowana rozprawa jest niewątpliwie wartościowa publikacja naukowa i może wzbudzić zainteresowanie znacznego kręgu czytelników; nie tylko w środowisku naukowym”. prof. zw. dr hab. Jerzy Wilkin Uniwersytet Warszawski
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Współczesny lokalizm nie koncentruje się już na pytaniu, czy społeczności oraz materialne i niematerialne wartości lokalne zawierają lub mogą zawierać tyle wystarczających potencjałów rozwojowych, by mogły one łącznie stać się jednym z najważniejszych filarów rozwoju regionów, państw i struktur wyższych rzędów. Twierdzącej odpowiedzi na nie udzielono już wielokrotnie. Współczesne osie lokalistycznej dyskusji to m.in. kwestie pożądanego stopnia autonomii, aktywności i podmiotowości terytorialnych korporacji lokalnych, dopuszczalności sprzeczności między dążeniami lokalnych i ponadlokalnych władz oraz sposobów radzenia sobie z nimi, globalnych powiązań lokalnych gospodarek i społeczności, udziału samorządów lokalnych w gospodarce finansowej państwa czy roli państw i ich organizacji w kreowaniu warunków oddolnego rozwoju. Rozwój lokalny ukazywany jest dziś zatem nie tylko jako proces o znaczeniu lokalnym. W jego filozofii upatruje się bowiem jednego z ważniejszych antidotów np. na zmiany klimatyczne, kryzysy energetyczne, terroryzm, konflikty zbrojne, zderzenia kultur i pogłębiające się dysproporcje materialne. Traktuje się go również jako ważny czynnik i subproces transformacji społecznej, gospodarczej oraz politycznej wielu państw. W związku z powyższym gospodarka lokalna, rozumiana jako szereg różnorodnych czynności służących rozwojowi lokalnemu, wykonywanych przez wiele rozmaitych podmiotów, przybiera wciąż na znaczeniu zarówno w teorii, jak i praktyce. Jest to szczególnie ważne dziś, w dobie coraz częstszych postulatów redefinicji pojęcia rozwoju społeczno-gospodarczego jako takiego, poprzez wiązanie go z takimi kryteriami oceny zmian rzeczywistości, jak np. wielowymiarowa jakość życia, osobiste szczęście, dobrostan społeczny, zrównoważenie rozwoju, samopodtrzymywanie się niektórych procesów i odnawialność eksploatowanych zasobów. Istnieje zatem wyraźna potrzeba dalszego wzbogacania zarówno zasobów wiedzy obiektywnej dotyczącej zagadnień lokalnej gospodarki i lokalnego rozwoju, jak i pokładów wiedzy subiektywnej dotyczącej tych zagadnień, a charakteryzującej decydentów, przedsiębiorców, aktywistów i naukowców. Tylko tą drogą ustalenia teoretyczne mogą znaleźć swoje, korzystne dla społeczeństwa, zastosowanie praktyczne, a doświadczenia ze sfery realnej – wzbogacić teorię. Jedną z wielu reakcji na to zapotrzebowanie jest organizowana corocznie przez Katedrę Gospodarki Regionalnej Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu konferencja naukowa pt. „Gospodarka lokalna w teorii i praktyce”. W jej XIX edycji, rekordowej pod względem zainteresowania i partycypacji, uczestniczyło stu kilkudziesięciu naukowców z wielu uczelni (w tym również z Republiki Czeskiej) oraz samorządowcy, doktoranci, studenci i przedsiębiorcy z całego kraju. Żywimy nadzieję, że jej znaczenie jako ważnego forum wymiany wiedzy oraz koncepcji związanych z problematyką rozwoju terytorialnego będzie dalej rosnąć. Niniejsza publikacja jest jedną z dwóch zawierających wyniki badań przeprowadzonych i zaprezentowanych przez jej uczestników. Oddajemy ją w Państwa ręce z przekonaniem, że jej treść będzie przydatna w zgłębianiu zagadnień rozwoju lokalnego oraz w zarządzaniu nim zarówno w perspektywie lokalnej, jak i ponadlokalnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Monografia prezentuje wyniki badań dotyczących wybranych problemów zarządzania niematerialnymi zasobami organizacji, w szczególności zarządzania informacją, wiedzą i kapitałem intelektualnym, z perspektywy małych i średnich przedsiębiorstw oraz jednostek samorządu terytorialnego. Ważną rolę w tym opracowaniu odgrywają wielowymiarowe dociekania autorów dotyczące jakości życia różnych podmiotów (mieszkańców, gospodarstw domowych i przedsiębiorstw) i jej aspektów, takich jak praca, dochody i ich rozdysponowanie czy poziom zaspokojenia potrzeb oraz ryzyko działalności gospodarczej. Rozdziały, opracowane przez przedstawicieli najbardziej liczących się w Polsce ośrodków naukowych, mają charakter teoriopoznawczy oraz empiryczny. Książka kierowana jest zarówno do przedstawicieli środowisk naukowych, studentów, jak i praktyków zarządzania zainteresowanych rozwojową problematyką zarządzania niematerialnymi zasobami przedsiębiorstwa.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
The aim of the monograph is to show processes and behavior in the organic foodmarket in Poland. Empirical research was conducted in this area, involving boththe supply entities (organic food producers, distributors), as well as demandentities (buyers and consumers). The subject of the survey of buyers and consumers was to identify the motivesand factors influencing the purchase of organic products, the preferred forms ofsales and brand of these products, organic food in particular. The deliberationslead to the creation of typology of Polish eco-friendly goods for consumers, andimplications for entrepreneurs arising therefore. The main objective of the study of agricultural farms was to identify influencingfactors and perspectives of development of the agricultural market of organicproducts in Polish conditions. Questions directed to the owners of organic farms regarded factors related to theprofitability of organic farming and mechanisms of functioning of the market andprospects of its development. The aim of research of distributors was to determine the status and prospectsof development of distribution channels of organic products in Polish conditions.The analysis was aimed at determining the most popular distribution channelsand the prospects of the system’s development.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Koncepcja zrównoważonego rozwoju ma charakter uniwersalny i holistyczny. Nie można uznać jej za pełną i skończoną. Podlega przekształceniom, które są odpowiedzią na kluczowe problemy przyszłego rozwoju. Ma jednak elementy uniwersalne i stałe. Pozwala to na twórcze i aktywne wdrażanie tej koncepcji do praktyki. Złożoność koncepcji zrównoważonego rozwoju sprawia, iż trudno o metody badawcze pozwalające objąć tak złożoną rzeczywistość. Z uwagi na poprawność metodologiczną badacze budują narzędzia oparte na założeniach specyficznych dla ekologii, ekonomii, socjologii czy innych nauk, skupione na właściwych im aspektach poznawczych. W niniejszym opracowaniu prezentowany jest ekonomiczny aspekt podejścia do tej koncepcji. W zdecydowanej większości artykułów podstawą jest hipoteza – podmioty, które powinny zajmować się wdrażaniem zrównoważonego rozwoju, mają trudności z praktycznym zastosowaniem tej teorii. Wynika to zwykle z faktu, że problemy podmiotów zajmujących się implementacją zrównoważonego rozwoju są słabo znane. Stąd w artykułach istotne miejsce zajmują kwestie identyfikacji tych problemów, ich analizy i oceny. Celem rozważań jest poznanie przyczyn trudności we wdrażaniu koncepcji zrównoważonego rozwoju w praktyce oraz zaproponowanie procedur ułatwiających ten proces. Podjęcie tematu jest uzasadnione z kilku powodów. Po pierwsze, zrównoważony rozwój jest nieodłącznym elementem strategii, programów czy większych zamierzeń rozwojowych. Po drugie, dotyczy działań zarówno podmiotów samorządowych, jak i przedsiębiorstw. Po trzecie, istnieją problemy „przełożenia” ogólnej koncepcji na wytyczne dla powyższych działań. W związku z tym podmioty oczekują pomocy koncepcyjnej oraz wskazówek, jak mają programować swoje działania i koordynować je w sposób zgodny z koncepcją zrównoważonego rozwoju. Połowa artykułów jest autorstwa zespołu Katedry Ekonomii Ekologicznej Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, który od wielu lat specjalizuje się w badaniu problematyki zrównoważonego rozwoju. Drugą część stanowią opracowania autorów z różnych ośrodków naukowych w kraju. Dzięki wspólnym zainteresowaniom teksty dobrze się uzupełniają i stanowią oryginalny wkład do teorii i praktyki zrównoważonego rozwoju. Prezentowane artykuły zostały zgrupowane w pięciu częściach: • koncepcyjne aspekty formułowania i wdrażania zrównoważonego rozwoju, • wdrażanie zrównoważonego rozwoju w gminach, • wdrażanie zrównoważonego rozwoju w rolnictwie i gospodarce wodnej, • wdrażanie zrównoważonego rozwoju w energetyce, • wdrażanie zrównoważonego rozwoju w przedsiębiorstwie. Rozwój zrównoważony jest podstawową przesłanką programów dotyczących regionów, miast, branż gospodarki, a nawet przedsiębiorstw. Ponadto w różnym stopniu stosowany jest w wybranych dziedzinach gospodarki. Praktyczne wdrażanie wymaga jednoczesnego uwzględnienia przenikających się aspektów i dbania o zachowanie ładów w ich obrębie. Podstawowe znaczenie wydaje się mieć odpowiednie przygotowanie programów rozwoju i ich ocena z punku widzenia ich zrównoważenia. Powinno to pozwolić na łatwiejsze wypracowanie metod i instrumentów operacjonalizacji zrównoważonego rozwoju. Autorzy wyrażają nadzieję, że prezentowane w zbiorze artykuły pomogą lepiej zrozumieć koncepcję zrównoważonego rozwoju oraz skuteczniej i efektywniej stosować ją w różnych obszarach i przez różne podmioty.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Zmiany zachodzące w badaniach marketingowych wyrażają się w rozwoju złożonych metod i technik modelowania oraz wizualizacji danych, a także w rosnącym zakresie wykorzystywania nowych technologii w procesach zarządzania informacją. Celem monografii jest zaprezentowanie osiągnięć w metodologii badań marketingowych wyrażonych przez rozwój baz danych, modelowania, a także metod i form wizualizacji danych. Monografia stanowi odpowiedź na rosnące potrzeby decydentów, którzy oczekują dzisiaj coraz bardziej pogłębionych analiz z wykorzystaniem coraz większej liczby danych i występujących między nimi współzależności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Rozważania zawarte w monografii potwierdzają, jak trudne i wymagające, ale zarazem pełne możliwości i inspirujące jest zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacjach zróżnicowanych kulturowo. Choć termin ten nie pojawia się expressis verbis w tytułach, to odwołania do niego stanowią istotę każdego omawianego aspektu we wszystkich rozdziałach. Czym jest bowiem na przełomie drugiej i trzeciej dekady XXI wieku zrównoważone zarządzanie zasobami ludzkimi, zarządzanie wiedzą w organizacjach międzynarodowych, postawy menedżerów w zespołach zróżnicowanych kulturowo i ich świadomość różnorodności, społeczna odpowiedzialność biznesu i psychologiczna mobilność pracowników, jak nie inwestycją w ludzi – pracowników różnych obszarów organizacji i menedżerów różnych szczebli.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Książka będzie stanowić interesującą lekturę dla wszystkich, którzy cenią rynkowe współdziałanie i chcieliby dowiedzieć się o nim więcej. Autorzy publikacji w pięciu rozdziałach (cztery przedstawiają badania własne autorów) rozważają różne aspekty współpracy organizacyjnej. Trzy pierwsze rozdziały dotyczą czynników współpracy wewnątrzorganizacyjnej. Czwarty ma charakter teoretyczny i traktuje o kompetencjach pracowniczych w organizacji. Rozdział piąty odnosi się do współpracy międzyorganizacyjnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem niniejszej pracy jest próba oceny stanu wiedzy i wskazania perspektyw rozwojowych dla marketingu rozumianego jako zbioru decyzji i działań podejmowanych w celu uzyskania pozytywnego wpływ na czynniki wzrostu wartości. W trzech rozdziałach autor przedstawił dwa modele skuteczności działań marketingowych wykorzystujące kategorię wartości, których autorzy wskazują brak badań wpływu działań marketingowych na wartość przedsiębiorstwa, a także własny model skuteczności działań marketingowych wykorzystujący koncepcję czynników wzrostu wartości i pojęcie kapitału marki K.L. Kellera. Zawarł analizy, opierając się na własnym modelu skuteczności działań marketingowych oraz na elementach metodologicznych badań empirycznych dotyczących skuteczności działań marketingowych: na rynku konsumpcyjnym (business-to-consumer); na rynku zatrudnienia (employer branding); na rynku dóbr zaopatrzeniowych (business-to-business); na rynku finansowym (w zakresie relacji inwestorskich). Autor zaproponował też wskazówki metodologiczne dotyczące dalszych badań tego problemu w poszczególnych obszarach badawczych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Podręcznik poświęcony analizie trudności finansowych i przewidywaniu bankructwa wypełnia lukę na rynku pozycji prezentujących zagadnienia związane z analizą finansową przedsiębiorstwa. Istotną jego zaletą jest kompleksowa prezentacja problematyki wykorzystania różnego rodzaju modeli statystycznych i ekonometrycznych w przewidywaniu upadłości przedsiębiorstw. Z pewnością można go polecić właścicielom przedsiębiorstw i kadrze menedżerskiej, a także studentom uczelni ekonomicznych specjalizujących się w tematyce analizy finansowej. Ponadto może być użyteczny również dla słuchaczy studiów podyplomowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Oddawana do rąk czytelników publikacja powstała jako komponent prac naukowo-badawczych nad problematyką przemian współczesnej rodziny oraz ich konsekwencji i uwarunkowań w różnych kontekstach naukowych i w aspekcie praktycznym. Skupia ona rezultaty badań i opinie w sposób bezpośredni i pośredni związane z tematyką usług społecznych jako perspektywicznych rozwiązań na rzecz poprawy warunków tworzenia i funkcjonowania rodzin. Niespójność stylu i niejednolita objętość rozdziałów są odzwierciedleniem odmiennych warunków, w jakich one powstawały, oraz wyrazem poszanowania dla decyzji autorów. Niekiedy ukazują swoiste modele argumentacji i uświadamiają szeroki zakres dyskusji na ten temat. '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Tematyka prezentowanego zbioru opracowań jest stosunkowo szeroka i zróżnicowana, co może wywoływać wrażenie pewnej przypadkowości i eklektyczności ich doboru. Właściwość ta jest jednak trwałym, trudnym do uniknięcia, elementem tożsamości nauk o przedsiębiorstwie, jest warunkiem odpowiednio wszechstronnego, całościowego poznawania natury przedsiębiorstwa oraz mechanizmów rządzących jego powstawaniem i rozwojem. Dwa początkowe opracowania (J. Czupiała i G. Osbert-Pociechy) mają charakter stosunkowo ogólny i traktują o ważnych tendencjach i warunkach rozwoju współczesnego zarządzania. Kolejne trzy opracowania (Cz. Zająca, D. Tenety-Skwiercz, A. Sokołowskiej) poświęcone są nabierającej znaczenia problematyce społecznej odpowiedzialności biznesu. Wspólnym mianownikiem kolejnej grupy artykułów (K. Grzesik, A. Pietroń-Pyszczek, A. Jagody, A. Cierniak-Emerych) jest spojrzenie z różnych perspektyw na miejsce człowieka w organizacji (przedsiębiorstwie) oraz na pełnione przezeń i wobec niego funkcje. Przedmiotem kolejnych trzech opracowań (M. Trenkner, M. Morawskiego, E. Tabaszewskiej) jest wyjątkowo nośna współcześnie problematyka zarządzania wiedzą, przy czym opracowanie M. Trenkner jest granicznym między tym i poprzednim obszarem przedmiotowym. Trzy dalsze artykuły (Sz. Kłopockiego, A. Połomskiej-Jesionowskiej, M. Kwiecińskiej) podejmują doniosłe zagadnienia więzi międzyorganizacyjnych w sferze gospodarczej i pozagospodarczej. Dla ostatnich czterech opracowań trudno znaleźć wspólny mianownik, przy czym one także znakomicie mieszczą się w jakże rozległej tematyce nauki o przedsiębiorstwie. Autorzy, przyjmując w pełni odpowiedzialność za treść i sposób prezentacji poruszanych zagadnień, będą wdzięczni Czytelnikom za wszelkie, kierowane pod ich adresem uwagi.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Celem monografii jest przedstawienie, jakie zmiany zachodzą w badaniach marketingowych pod wpływem rozwoju technologii informacyjnych i komunikacyjnych. Wskazano w niej nowe podejścia, metody i techniki badawcze, takie jak Google Analytics, strategie analityczne odnoszące się do big data, sztuczne sieci neuronowe czy badania neuromarketingowe. Zwiększająca zasięg penetracja Internetu, rozwój społeczeństwa sieci i gospodarki sieciowej stwarzają wiele implikacji dla zarządzania wiedzą i sprawiają, że bardzo wiele projektów badawczych immanentnie związanych jest z nowymi mediami. Autorzy w swoich tekstach dowodzą, iż dokonująca się dzięki technologiom cyfrowym transformacja danych pozyskanych z rynku w informacje pozwala na coraz trafniejsze antycypowanie zachowań podmiotów rynkowych, szczególnie konsumentów, co w konsekwencji służy zwiększaniu skuteczności i efektywności działań marketingowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Autorzy prezentowanego numeru Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu przedstawiają główne obszary stosowania badań marketingowych. Przedmiotem analizy są badania marketingowe produktu oraz marki, a w tym badania produktu w jego cyklu rynkowym oraz możliwości stosowania metody refleksji strategicznej w procesie planowania nowego produktu. Przedstawione rozważania oparte są na przykładach różnych rynków, m.in. mleka spożywczego, a także regionalnych i ekologicznych produktów żywnościowych. Autorzy niniejszego zbioru artykułów zwracają uwagę na znaczenie i użyteczność badań marketingowych w rozpoznawaniu zachowań konsumentów, a także na możliwości zastosowania diagnostyki medycznej w badaniach zachowań konsumentów. Ukazane zostały również pytania i dylematy związane z badaniami kształtującej się w Polsce klasy wyższej i badaniami współczesnych konsumentów na rynku turystycznym, którzy poszukują doznań, doświadczeń i wrażeń. Autorzy w tej części przedstawiają także wyniki zrealizowanych badań empirycznych dotyczących opinii konsumentów na temat reklamy internetowej oraz motywacji racjonalności w korzystaniu z ICT w procesie podejmowania decyzji zakupowych. Przedmiotem analizy jest także dwuwymiarowa skala służąca do pomiaru orientacji na osiągnięcia oraz relacje między akceptacją ryzyka a komponentami postawy wobec oszczędzania. Autorzy podkreślają znaczenie i wskazują na konieczność prowadzenia badań dotyczących takich kategorii, jak satysfakcja, lojalność, relacje oraz wartość dla klienta. Przedstawione rozważania i analizy oparte są na przykładzie różnych rynków branżowych, jak również dotyczą jednostek samorządu terytorialnego oraz szkół wyższych.Jak wskazują autorzy kolejnych artykułów ważnym obszarem badań marketingowych są procesy komunikacji i dystrybucji. Artykuły poświęcone tej problematyce dotyczą takich problemów, jak: metody formalne służące optymalizacji wyboru grup docelowych przekazów marketingowych, ocena efektów komunikacji marketingowej, innowacja marketingowa w handlu detalicznym, wykorzystanie badań marketingowych w zarządzaniu siecią handlową, ocena oferty marketingowej centrów handlowych, ocena skuteczności i efektywności działań merchandisingowych. Wskazano również na potrzebę prowadzenia badań opinii pracowników oraz wykorzystywania audytów, a w tym audytu kreatywnego komunikacji marketingowej oraz audytu diagnozującego aktywność marketingową małych i średnich przedsiębiorstw.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Monografia przedstawia zastosowania rozwiązań metodologicznych i metod badawczych, które to wskazują na dużą złożoność i zmienność otoczenia marketingowego. Przede wszystkim zaprezentowano w niej na rosnące umiędzynarodowienie badań marketingowych oraz konieczność dostosowywania metod do nowych wyzwań oraz zwiększania jakości wyników badań. Autorzy omawiają m.in.: uwarunkowane kulturowo jakościowe badania marketingowe, badania eksperymentalne, poszukiwanie consumer insight w kontekście doświadczeń klientów w procesie zakupowym, badania zachowań nieuświadomionych przez konsumentów, a także dostosowanie metod badań do specyfiki sektora.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
W pierwszej części prezentowanego numeru zostały przedstawione etapy rozwoju badań marketingowych będące odpowiedzią na powstawanie nowych kontekstów badawczych związanych z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa. Ukazany został również wpływ internacjonalizacji przedsiębiorstw oraz kultury organizacyjnej na prowadzenie badań marketingowych.W drugiej części znajdują się artykuły dotyczące nowych podejść badawczych, wynikających z rozwoju technologii informacyjnych i komunikacyjnych. Rozważania prowadzone przez autorów tej części publikacji dotyczą takich problemów, jak: wyzwania wobec badań użytkowników Internetu, badania przebiegu i efektów kampanii e-mailingowych z wykorzystaniem modelu tematycznej hurtowni danych, netnografia, fora internetowe w aspekcie zastosowań w badaniach marketingowych oraz wykorzystanie technologii łączności bezprzewodowej w badaniach marketingowych. Artykuły ujęte w trzeciej części prezentowanego numeru ukazują rozwój podejść i metod ilościowych oraz ich zastosowań. Opracowania te poświęcone zostały asymetrycznym metodom wielowymiarowym, łączeniu metod i narzędzi w budowie modeli predykcyjnych, zastosowaniu metody grupowania dwustopniowego w segmentacji klientów, zmiennym jakościowym w segmentacji rynku, skalom porządkowym i elementom teorii zbiorów rozmytych, a także zastosowaniu analizy czynnikowej oraz eksperymentu w badaniach marketingowych. Kolejne artykuły dotyczą badań jakościowych i ich wykorzystywania w rozwiązywaniu problemów badawczych i decyzyjnych. Autorzy artykułów z tego zakresu rozpatrują znaczenie i rozwój metod jakościowych w marketingu. Zwracają uwagę na problemy doboru próby w jakościowych badaniach marketingowych, a także na możliwości wykorzystania wyników badań jakościowych do identyfikacji populacji w badaniach ilościowych. Przedmiotem rozważań są również specyfika podejścia etnograficznego, metoda obserwacji, analiza narracji. Autorzy prezentują również rezultaty badań jakościowych dotyczących rozpoznawania okazji przedsiębiorczych, a także procesów komunikacji wewnątrz gospodarstw domowych oraz opinii o procesach reklamacji produktów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Dyskusje wokół problematyki społecznej odpowiedzialności organizacji (SOO) nie milkną. Bez większego ryzyka można stwierdzić, że systematycznie powiększa się zbiorowość podmiotów zainteresowanych zagadnieniami, które w całości lub w części mieszczą się w zakresie przedmiotowym społecznej odpowiedzialności. Jest to obszar nie tylko dociekań naukowych, ale także coraz powszechniejszych sporów w środowisku praktyków dostrzegających dodatkowe szanse rozwoju firm w kraju i na arenie, międzynarodowej. Procesy integracji i globalizacji likwidują wiele wcześniejszych barier ograniczających możliwy zakres współpracy. W prezentowanych artykułach omawiane są kwestie natury praktycznej, ukazujące sposoby realizacji idei społecznej odpowiedzialności w konkretnych warunkach zdeterminowanych politycznie, społecznie i ekonomicznie, a także rozważania teoretyczne, poszukujące lub identyfikujące najważniejsze racje sprzyjające pomyślnemu rozwojowi tej idei. Można tu wspomnieć choćby o podjęciu dyskusji wokół marketingu społecznego, reputacji przedsiębiorstwa, kwestii środowiskowych, raportowania, budowania strategii czy tworzenia społecznie odpowiedzialnych innowacji (SOI).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
W dynamicznie zmieniającym się otoczeniu dzisiejszych organizacji i jednostek terytorialnych problemy związane z rozwojem regionalnym zyskują na znaczeniu w kontekście współzawodnictwa podmiotów i dążenia do osiągania trwałej przewagi konkurencyjnej. W tak skomplikowanym systemie społeczno-gospodarczym, jakim jest region, za jego rozwój odpowiedzialnych jest wiele elementów. Podkreśla się znaczącą rolę innowacyjności regionalnej przestrzeni, stopnia wykorzystania funduszy strukturalnych Unii Europejskiej, czynników konkurencyjności regionu, atrakcyjności inwestycyjnej, kapitału ludzkiego, bezpośrednich inwestycji zagranicznych, lokalnych i regionalnych rynków pracy, współpracy i wzajemnych relacji regionów przygranicznych, migracji i zjawiska suburbanizacji, rozwoju obszarów wiejskich, wspierania przedsiębiorczości i rozwoju instytucji otoczenia biznesu, oddziaływania ośrodków centralnych na rozwój regionów, rozwoju funkcji turystycznych i promocji jednostek terytorialnych, sektora małych i średnich przedsiębiorstw, partnerstwa publiczno-prywatnego. Wskazane obszary są jedynie częścią szerokiej problematyki rozwoju regionalnego i stanowią wstęp do pogłębionych badań, analiz i dyskusji nad kierunkami rozwoju jednostek terytorialnych. Katedra Gospodarki Regionalnej od 18 lat organizuje szerokie forum dyskusyjne pracowników naukowych i praktyków samorządowych, podejmujące aktualne problemy gospodarki regionalnej i lokalnej. Niniejszy tom Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu zawiera wybrane, zredagowane zgodnie z wymogami Wydawnictwa, referaty prezentowane na XVIII konferencji naukowej pt. „Gospodarka lokalna w teorii i praktyce”, która odbyła się w dniach 13-14 września 2010 r. w Mysłakowicach. W niniejszym opracowaniu znalazły się artykuły uczestników konferencji z następujących ośrodków akademickich: Uniwersytetu J.E. Purkyněgo w Ústí nad Labem, uniwersytetów: Łódzkiego, Szczecińskiego, Rzeszowskiego, Zielonogórskiego, Opolskiego, Ekonomicznego w Krakowie, Ekonomicznego we Wrocławiu, Przyrodniczego we Wrocławiu, Rolniczego w Krakowie, Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości, Beskidzkiej Wyższej Szkoły Umiejętności w Żywcu, oraz Ministerstwa Rozwoju Regionalnego. Prezentowana publikacja adresowana jest do pracowników nauki, studentów kierunków ekonomia oraz gospodarka przestrzenna, a także do pracowników samorządowych oraz radnych samorządów terytorialnych. Zawiera referaty naukowe będące wyrazem indywidualnych dociekań, koncepcji i ocen formułowanych przez ich Autorów. Oddając do publicznej oceny kolejne opracowanie efektów konferencji „Gospodarka lokalna w teorii i praktyce”, zapraszamy na jej następne edycje.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej