Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(68)
Forma i typ
Książki
(68)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje fachowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(67)
dostępne
(65)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(28)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(41)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(67)
Autor
Ciczkowska-Giedziun Małgorzata
(2)
Grudziewska Ewa
(2)
Jakubowski Witold (1963- )
(2)
Matysiak-Błaszczyk Agata
(2)
Modrzewski Jerzy
(2)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Sipińska Dorota
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Tomczyszyn Dorota (1971- )
(2)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Badora Sylwia
(1)
Baryluk Marzena
(1)
Bednarska Małgorzata (1972- )
(1)
Borowska Teresa
(1)
Bourdieu Pierre (1930-2002)
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Chełmecki Jerzy
(1)
Chocholska Paulina
(1)
Czapka Elżbieta (1974- )
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Dziubiński Zbigniew (1952- )
(1)
Famuła-Jurczak Anita
(1)
Gajewska Grażyna (pedagog)
(1)
Gawęcka Mirosława
(1)
Grażul-Luft Agnieszka
(1)
Gutowska Antonina
(1)
Głowala Agnieszka
(1)
Hejwosz Daria
(1)
Hodan Bohuslav (1931- )
(1)
Izdebska Jadwiga
(1)
Janicka Iwona (psycholog)
(1)
Janke Andrzej W
(1)
Jankowski Krzysztof Witold
(1)
Jarmołowska Anna
(1)
Jęczeń Jarosław
(1)
Karkowska Magda
(1)
Karpińska Anna (1958- )
(1)
Kawczyńska-Butrym Zofia (1939- )
(1)
Kaźmierczak Arkadiusz
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Klim-Klimaszewska Anna
(1)
Kossowski Paweł
(1)
Kostyło Piotr (1963- )
(1)
Kowalska Jolanta (nauki kultury fizycznej)
(1)
Kozubska Alicja
(1)
Krasiejko Izabela
(1)
Kubińska Zofia (1950- )
(1)
Kulik Teresa Bernadetta (1951- )
(1)
Kępski Czesław (1939- )
(1)
Liberska Hanna (1955- )
(1)
Libiszowska-Żółtkowska Maria (1945- )
(1)
Lulek Barbara
(1)
Malina Alicja (psychologia)
(1)
Maszorek-Szymala Anna
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Mielicka Halina
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Montessori Maria (1870-1952)
(1)
Nazaruk Stanisława
(1)
Neyman Elżbieta
(1)
Nowak-Dziemianowicz Mirosława
(1)
Nowocień Jerzy (1948- )
(1)
Olearczyk Teresa Ewa
(1)
Osipczuk Małgorzata
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Passeron Jean-Claude
(1)
Pietrzak Edyta
(1)
Ploch Leszek
(1)
Reczek-Zymróz Łucja
(1)
Rostowska Teresa (1947- )
(1)
Rotkiewicz Halina
(1)
Rumianowska Agnieszka
(1)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(1)
Sroczyński Wojciech (1944- )
(1)
Stelter Żaneta
(1)
Stepulak Marian Zdzisław (1957- )
(1)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Szczupał Bernardeta
(1)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(1)
Truskolaska Justyna
(1)
Waszczuk Joanna (pedagog)
(1)
Wawro Franciszka Wanda (1950- )
(1)
Wawrzak-Chodaczek Mirosława
(1)
Wołosiuk Beata
(1)
Woźniak Robert B
(1)
Zaorski-Sikora Łukasz
(1)
Zięba-Kołodziej Beata
(1)
Zrałek-Wolny Magdalena
(1)
Łuczyński Andrzej
(1)
Żuchowski Marcin (tłumacz)
(1)
Żukowska Zofia
(1)
Żuraw Hanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(32)
2000 - 2009
(26)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
Kraj wydania
Polska
(68)
Język
polski
(68)
angielski
(1)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Asystenci rodzin
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
WYCHOWANIE w RODZINIE
(24)
RODZINA
(18)
WYCHOWANIE
(12)
DZIECKO
(10)
Wychowanie
(7)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(4)
MŁODZIEŻ
(4)
WARTOŚĆ
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
KULTURA
(3)
KULTURA FIZYCZNA
(3)
RODZICE
(3)
RODZINA ZASTĘPCZA
(3)
SZKOLNICTWO
(3)
Socjoterapia
(3)
UCZNIOWIE
(3)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Asystenci rodzin
(2)
CHORZY w RODZINIE
(2)
Dzieci
(2)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(2)
KOMPUTERY
(2)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(2)
KULTURA MASOWA
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Młodzież
(2)
NAUCZANIE
(2)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(2)
NAUCZYCIELE
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele
(2)
OJCOSTWO
(2)
Opieka społeczna
(2)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(2)
Praca socjalna
(2)
Rodzina
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
WIĘŹ RODZINNA
(2)
WYCHOWANIE ESTETYCZNE
(2)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(2)
WYCHOWANIE W RODZINIE
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
AUTORYTET
(1)
BYDGOSZCZ (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
DOMY DZIECKA RODZINNE
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko nieśmiałe
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Etyka
(1)
Filozofia
(1)
GIMNAZJA
(1)
GRY KOMPUTEROWE
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
INNOWACJE
(1)
INTERAKCJE SPOŁECZNE
(1)
INTERNET
(1)
KOBIETA
(1)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(1)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
KONKUBINAT
(1)
KSZTAŁCENIE
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kształcenie
(1)
LUDZIE STARZY
(1)
LĘK
(1)
MACIERZYŃSTWO
(1)
MAŁŻEŃSTWO
(1)
Metody nauczania
(1)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
NAUCZANIE ZINTEGROWANE
(1)
NAUCZYCIELE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
NIEPOWODZENIA SZKOLNE
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Odbiór społeczny
(1)
Odpoczynek
(1)
Osoby w wieku starszym w rodzinie
(1)
OŚWIATA DOROSŁYCH
(1)
PEDAGODZY
(1)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(1)
POCZUCIE BEZPIECZEŃSTWA
(1)
POLITYKA
(1)
POLSKA
(1)
PROMOCJA ZDROWIA
(1)
Piecza zastępcza
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Podmiotowość
(1)
Temat: czas
2001-0
(8)
1989-
(6)
2001-
(5)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(4)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(2)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
LUBELSKIE, województwo (od 1999)
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Raport z badań
(4)
Opracowanie
(3)
Poradnik
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(2)
Monografia
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Antologia
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(14)
Edukacja i pedagogika
(13)
Filozofia i etyka
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Słowo kluczowe
rodzina
(17)
wychowanie
(15)
dzieci
(11)
rodzicielstwo
(7)
edukacja
(6)
młodzież
(6)
wychowanie w rodzinie
(6)
ojcostwo
(5)
dziecko niepełnosprawne
(4)
rodzice
(4)
dzieciństwo
(3)
jakość życia
(3)
macierzyństwo
(3)
małżeństwo
(3)
nauczyciel
(3)
rodzina niepełna
(3)
socjologia
(3)
socjoterapia
(3)
szkoły
(3)
wartości
(3)
aktywność fizyczna
(2)
asystent rodziny
(2)
czas wolny
(2)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
konkubinat
(2)
konsumpcjonizm
(2)
kształcenie
(2)
kultura fizyczna
(2)
metoda Montessori
(2)
nauczyciele
(2)
niepełnosprawni
(2)
osamotnienie
(2)
polityka
(2)
przedszkole
(2)
przemoc w rodzinie
(2)
rodzina dysfunkcyjna
(2)
rodzina zastępcza
(2)
rozwód
(2)
samotni rodzice
(2)
samotność
(2)
scenariusze zajęć
(2)
seksualność
(2)
sieroctwo
(2)
socjalizacja
(2)
socjologia edukacji
(2)
socjologia wychowania
(2)
uczeń
(2)
więź rodzinna
(2)
wychowanie do wartości
(2)
wychowanie fizyczne
(2)
Amazonka
(1)
Internet
(1)
aktywność zawodowa
(1)
alkoholizm
(1)
anoreksja
(1)
autorytet pedagogiczny
(1)
badania
(1)
bezrobocie
(1)
bollywood
(1)
cierpienie
(1)
cyberuzależnienie
(1)
człowiek
(1)
dom dziecka
(1)
dorosłość
(1)
duchowość
(1)
dziadkowie
(1)
dziecko autystyczne
(1)
dziecko chore
(1)
dziecko krzywdzone
(1)
edukacja międzykulturowa
(1)
edukacja przedszkolna
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
edukacja zdrowotna
(1)
edukator zdrowia
(1)
fair play
(1)
filozofia edukacji
(1)
gimnazjum
(1)
handel dziećmi
(1)
hip-hop
(1)
interwencja kryzysowa
(1)
język
(1)
kobiety
(1)
komunikacja
(1)
komunikacja interpersonalna
(1)
komunikacja międzykulturowa
(1)
kościół katolicki
(1)
kryzys
(1)
kryzys rodzinny
(1)
kultura
(1)
kultura medialna
(1)
kultura popularna
(1)
kultura zdrowotna
(1)
lęk
(1)
marginalizacja społeczna
(1)
media
(1)
media masowe
(1)
migracja
(1)
migracje zarobkowe
(1)
moralność
(1)
muzyka popularna
(1)
68 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Na grzb. akronim serii: PNiP.
Bibliogr. s. 197-207. Indeks.
Wzrost znaczenia edukacji we współczesnym świecie powoduje coraz większe zainteresowanie socjologów tą dziedziną życia społecznego. Obecnie można już mówić o ukształtowaniu się socjologii edukacji jako ważnej sudyscypliny socjologii. Przygotowany podręcznik umożliwia zaznajomienie się z dominującą problematyką studiów i badań w zakresie socjologii edukacji. Autor charakteryzuje socjologię edukacji jako dziedzinę wiedzy. Omawia edukacyjne znaczenie takich procesów społecznych, jak: stratyfikacja społeczna, zmiana społeczna, socjalizacja, współczesne kształcenie i wychowanie. Przedstawia analizy dotyczące jednostki i społeczeństwa. Charakteryzuje funkcje edukacyjne instytucji: rodziny, szkoły, zakładu pracy, ośrodków władzy. Ukazuje tworzące się w społeczeństwie współczesnym napięcia między indywidualizmem a wspólnotowością, wartościami i antywartościami, dążeniami do równości społecznej i narastającymi nierównościami, reprodukcją społeczną a emancypacją jednostek i grup społecznych. Końcowa część pracy dotyczy kształtowania tożsamości, procesu będącego jednym z najważniejszych wyzwań socjalizacyjnych i wychowawczych naszych czasów. Podręcznik zawiera obszerną bibliografię, słownik ważniejszych terminów, problemy do przemyślenia i dyskusji. Może być wykorzystywany przez studentów, a także przez inne osoby zainteresowane socjologicznymi zagadnieniami współczesnej edukacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13699.VI.4 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13698.VI.5 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14702.VI.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Socjologiczna)
Tyt. oryg. : "La reproduction : eléments pour une théorie du systeme d'enseignement" 1970.
Indeksy.
Studium podstawowych procesów stratyfikacji społecznej i transmisji kultury. Autorzy omawiają problemy związane z edukacją, w jaki sposób służy ona odtwarzaniu struktury społecznej, a przede wszystkim przekazywaniu kultury następnym pokoleniom. Autorzy zaproponowali własne, nowatorskie podejście do omawianej problematyki. Pracę uznano za przełomową dla socjologii edukacji i kultury.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11093.VI.5 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12059.VI.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Głównym celem, jaki przyświecał autorce tej książki, było uzupełnienie braku na rynku wydawniczym jednym, kompletnym opracowaniem, które w przystępnej i skrótowej formie zawierałoby omówienie podstawowych zagadnień związanych z problematyką socjologii wychowania i edukacji. Podręczniki starsze zdążyły stracić już swą aktualność (szczególnym wyjątkiem są tu książki Floriana Znanieckiego), nowsze zaś poświęcone są specjalistycznym, wąsko ujętym zagadnieniom, rekonstruują studia przypadków czy zawierają analizy porównawcze. Niektóre spośród nich, z pewnością wartościowych i słusznie polecanych studentom, zbyt luźno odnoszą się do warunków polskich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6632.VI.4 [Magazyn 1], P.6631.VI.4 [Magazyn 1], P.6630.VI.4 [Magazyn 1], P.6633.VI.4 [Magazyn 1] (4 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6055.VI.5 [Wypożyczalnia A], 7492.VI.5 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7305.VI.5 [Czytelnia A], 7306.VI.5 [Czytelnia A] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Socjologia wychowania. Wybór tekstów to książka o charakterze dydaktycznym. Przeznaczona jest dla studentów pedagogiki i zawiera wypisy z tekstów, które obrazują podstawowe problemy z zakresu socjalizacji rozumianej jako internalizacja norm i wzorów zachowań związanych z wyuczeniem się przez jednostkę grona ról społecznych oraz enkulturacji rozumianej jako internalizacji obowiązujących w danym społeczeństwie systemów wartości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1456.VI.4 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2892.VI.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Treść opracowania, konstrukcja is posób wykładu publikacji podyktowane zostały głównie potrzebami programowymi i społecznymi. Tom zawiera dwie części: Wprowadzenie do socjologii oraz W kręgu małych grup społecznyc - socjologia mikroedukacji. ksiązka prezentuje inny, nowy aspekt podejścia do problematyki edukacji, traktowanej jako globalny system mieszczący w sobie poszczególne subelementy, stanowiące autonomiczne części. Publikacja ma charakter otwarty, dołączony przykładowy wykaz literatury i zagadnień ma dopomóc czytelnikowi w dogłębnych studiach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1156.VI.4 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1155.VI.5 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2253.VI.5 [Czytelnia A], 2254.VI.5 [Czytelnia A] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka zawiera wybór tekstów dotyczących szeroko pojętej nauki o wychowaniu. Ukazuje istotę i dynamikę procesu socjalizacji w przekroju i z udziałem poszczególnych kategorii wieku społecznego w aspekcie społeczno-kulturowym reprezentatywnym dla aktualnego stanu i realiów praktyki wychowawczej z naszego, rodzimego kręgu kulturowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13829.VI.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka zawiera wybór tekstów dotyczących szeroko pojętej nauki o wychowaniu. Ukazuje istotę i dynamikę procesu socjalizacji w przekroju i z udziałem poszczególnych kategorii wieku społecznego w aspekcie społeczno-kulturowym reprezentatywnym dla aktualnego stanu i realiów praktyki wychowawczej z naszego, rodzimego kręgu kulturowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13830.VI.4 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poglądy Znanieckiego wyrastają z tradycji modernistycznej, toteż krytyczny namysł nad rzeczywistością kulturową wiąże on z możliwością naprawy rozwijającego się, dziś powiemy "niekoniecznego" projektu współczesnej cywilizacji. Znaniecki zdaje sobie sprawę, iż właściwe wysoko rozwiniętym społeczeństwom osiągnięcia z zakresu kultury materialnej nie idą w parze z rozwojem osobowości człowieka i duchowej warstwy kultury.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2549.VI.4 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2548.VI.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 409-440.
Przeciętny człowiek, który nie zajmuje się na co dzień problemami dzieci, nie zdaje sobie sprawy, ile trudności może być związanych z dzieciństwem. Bieda, niepełnosprawność, rozbita rodzina, przemoc i alkoholizm - to tylko niektóre z licznych problemów mających wpływ na życie rodziny i zakłócających prawidłowy rozwój dzieci. Autorka tego opracowania na podstawie bogatej lektury i wieloletnich badań własnych rysuje zagrożenia, by proponować różne formy pomocy, kładąc wyraźny nacisk na działania pedagogiczne. Podstawowym miejscem wychowania dziecka jest rodzina. Jeżeli rodzina znajduje się w kryzysie, należy czynić wszystko, by jej pomóc w wypełnianiu funkcji społeczno-wychowawczych. Kto ma to robić i w jaki sposób - oto zagadnienia omawiane w tej książce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6114 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6113.VI.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7335.VI.8 [Czytelnia B], 7336.VI.8 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Do książki dołączona jest płyta CD o tej samej sygnaturze.
Książka jest dziełem 45 teoretyków i badaczy życia społecznego, dla których wychowawcze i edukacyjne problemy młodego pokolenia są szczególnie istotne. Problematykę współczesnych zagrożeń społecznych autorzy analizują z perspektywy filozoficznej, pedagogicznej i socjologicznej. Pedagodzy z wielu ośrodków akademickich wskazują te elementy rzeczywistości społecznej, które z ich perspektywy mają znamiona zagrożenia ładu normatywnego i aksjologicznego. Opisują różnorodne obawy i lęki młodego pokolenia, poszukują za nie odpowiedzialnych, wskazują na społeczne uwarunkowania, podpowiadają, jak niwelować stany lękowe i ich przyczyny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7990.VI.12 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
W ostatnich czasach myślenie o autorytecie przechodzi swoistą transformację. Zwłaszcza myślenie o autorytecie w wychowaniu i nauczaniu. Można powiedzieć, że dawniej było łatwiej. Określone osoby, często z racji pełnionych funkcji, zasługiwały na miano autorytetu i przez większość im współczesnych tak były postrzegane.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8731.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka niniejsza nie jest w pełni tego słowa podręcznikiem opisującym podstawy rehabilitacji. Jest sumą ustrukturyzowanej wiedzy na temat tendencji w procesie usprawniania osób z różnymi typami i stopniami niepełnosprawności. Jest zbiorem studiów nad kwestiami założeń aksjologiczno-teleologicznych procesu usprawniania. Przedłożone opracowanie jest formą spotkania przeszłości z teraźniejszością i przyszłością. Pokazuje raczej procesualność przeobrażeń niż ich radykalność. Analizy założeń rehabilitacji sięgają do jej podstaw konstruowanych w latach 60. XX wieku, ale uwzględniają wyzwania XXI wieku i omawiają modele niepełnosprawności istniejące w dobie ponowoczesnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15651.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wychowanie do wartości w edukacji wczesnoszkolnej / Beata Wołosiuk. - Lublin : Wydawnictwo KUL, 2010. - 286 s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm.
Bibliogr. s. 259-271.
Książka dotyczy problemów wartości w edukacji wczesnoszkolnej, realizowanej w formie kształcenia zintegrowanego. Praca ma charakter teoretyczno-badawczy. Część teoretyczna wyjaśnia podstawowe tło problemowe, przybliża kluczowe pojęcia, definiuje watości oraz ich znaczenie w edukacji, ukazuje podstawy programowe edukacji zintegrowanej oraz proces wychowania dzieci do wartości. Częśc metodologiczna prezentuje przedmiot i cel badań, problemy badawcze, opis sytuacji badawczej, zastosowane narzędzia i sposoby przeprowadzenia badań oraz analize i interpretację wyników.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13143 [Magazyn 1], P.10993 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10992.V.2 [Wypożyczalnia B], P.10991.V.2 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11958.V.2 [Czytelnia B], 11957.V.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Bibliogr. przy pracach.
Zawarte w niniejszym tomie artykuły i komunikaty są referatami wygłoszonymi, w ramach jednej z Sekcji, podczas IV Ogólnopolskiego Zjazdu Pedagogicznego w Olsztynie (wrzesień 2001). Materiały obejmują dwie części. Pierwsza z nich ukazuje szeroki wachlarz zagrożeń i kryzysów nie tylko w Europie i w Polsce, ale w całym dzisiejszym świecie. Artykuły w drugiej części pracy mają wymiar filozoficzno-edukacyjny i starają się w swych treściach odpowiedzieć na pytania o konieczność podejmowania przez pedagogikę nowych zadań oraz rozszerzania zakresu organizowanych przez nią działań profilaktycznych i terapeutycznych dotyczących narastających dziś zagrożeń i kryzysów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1893.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Opracowanie jest interdyscyplinarnym studium nad zjawiskami zachodzącymi w kulturze współczesnej. Książka składa się z czterech części. Część pierwsza zawiera teksty, których problemtyka podejmuje zagadnienie sposobów edukacyjnego "wykorzystania" sztuki i kultury popularnej. Artykuły wypełniające część drugą koncentrują sie na mediach jako przestrzeni naszej edukacji i socjalizacji. W części trzeciej znalazły się teksty dotyczące kwestii relacji kultury popularnej ze szkołą i światem młodzieży. Ostatnia część podejmuje temat powiązań kultury popularnej ze sferą duchowości i tożsamości płci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.11207.VI.9 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12279.VI.9 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka jest poświęcona zagadnieniom rodziny w bardzo szerokim ujęciu teoretycznym i badawczym. Szczególny nacisk poszczególni autorzy położyli na rodzinę współczesną. Tom siódmy składa się z czterech części. Część pierwsza zawiera artykuły charakteryzujące przemiany zachodzące we współczesnej rodzinie. Części druga i trzecia opracowania charakteryzują doświadczenia wychowawcze dziecka, które wynikają ze zróżnicowań środowiska rodzinnego i wprowadzania dziecka w świat wartości. W czwartej części autorzy poruszają problem doświadczeń twórczych i estetycznych dziecka, w jakie wprowadza się je przez różne formy kontaktu ze sztuką.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15957.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorzy prezentujący artykuły w tym tomie pokazali złożoność terminologiczną w obrębie pedagogiki rodziny w ujęciu teoretycznym i opisowym. Opracowanie ma charakter interdyscyplinarny – w książce, obok sześciu analiz pedagogicznych, w których omówiono pojęcia z zakresu pedagogiki rodziny, takie jak rodzina, opieka, wychowanie, kształcenie, znalazły się także cztery opracowania z zakresu prawa, odnoszące się do pojęć konceptualizujących współczesną rodzinę na początku XXI wieku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3516.VI.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4272.VI.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Kultura popularna jest fragmentem kulturowej rzeczywistości i zasługuje na krytyczną refleksję z pedagogicznej perspektywy pozbawionej uprzedzeń. Narzuca to konieczność przyjęcia interdyscyplinarnego podejścia do tematu. Prezentowana książka stanowi próbę zmierzenia się właśnie z tym zadaniem. Całość tworzą dwie części. Rozdział pierwszy jest syntetycznym omówieniem dyskursu wokół kultury "wysokiej" i "niskiej" oraz próbą określenia kultury popularnej. W rozdziale drugim charakteryzuję kulturę popularną jako nowy, ważny obszar edukacji kulturalnej. W rozdziale trzecim, zastanawiam się nad związkami edukacji z kulturą popularną. Druga część książki jest próbą wskazania możliwości pedagogicznego wykorzystania kultury popularnej; skupiam się tutaj na trzech obszarach: filmu, telewizji i muzyki popularnej".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4599 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4995.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Centrum Badań nad Rodziną ; t. 5.)
Na okł. błędny ISBN.
Publikacja otwiera dyskusję i wskazuje na nowe obszary interdyscyplinarnych dyskusji nad małżeństwem i rodziną. W książce został podjęty problem rodziny w aspekcie jej dobra i wartości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12497.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 277-296.
Współcześnie nauka postaw obywatelskich utożsamiana jest głównie z zaangażowaniem w działalność społeczną oraz kształtowaniem społecznej tożsamości. Jako konieczne jawi się dzisiaj budowanie określonego etosu - zbioru normatywnych i poznawczych cech oraz dyspozycji jednostek przy jednoczesnym podkreśleniu aktywnego aspektu bycia obywatelem. Autorzy podjęli się próby wykazania, że mimo zmieniającej się rzeczywistości zasadnicze wartości stanowiące o funkcjonowaniu społecznym człowieka są trwałe. Zagadnienie to ma szczególne znaczenie, kiedy analizie poddawane jest życie obywatelskie. Cele wychowania obywatelskiego koncentrują się na wyposażaniu ucznia w wiadomości, wyrabianiu umiejętności i kształtowaniu postaw, natomiast sfera wartości jest w nich bagatelizowana. W konsekwencji tak przygotowany „młody obywatel” posiada wiedzę dotyczącą formalno - prawnych aspektów życia w społeczeństwie demokratycznym, natomiast nie czuje potrzeby zaangażowania w nie. Jednakże nawet rozległa wiedza zdobyta w procesie kształcenia szkolnego nie przekłada się wprost na wysoki stopień aktywności obywatelskiej uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12875.VI.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej