22409
Książka
W koszyku
Rozgrzewka w lekcji wychowania fizycznego to szczeglne, wieloaspektowe zagadnienie pedagogiczne. Należy ujmować ją z punktu widzenia wielorakich uwarunkowań procesu wychowania i kształcenia fizycznego, uwzględniając istotę i założenia lekcji w ogóle, jej swoistą strukturę, problemy motywowania, bogactwo i wartość ćwiczeń, zabaw i gier ruchowych, form organizacyjnych, znaczenie bazy materialno-technicznej, walorów środowiska naturalnego, środków metodycznych, dydaktycznych itd....... Rozgrzewka jest integralną częścią lekcji. To wstępne ćwiczenia, o narastajacej intensywności, raczej o prostej strukturze, stosowane dla aktywizacji układu nerwowego, sercowo-naczyniowego, mięśniowo- szkieletowego, wywołujące uczucie ciepła, w istocie rozluźniające struktury elastyczne kręgosłupa i kończyn, zmniejszające sztywnosć ciała, powodujące fizjologiczne i emocjonalne ożywienie organizmu- poprzez zasadny dobór i racjonalnewykorzystanie zabaw, ćwiczeń, gier, itp. To wstępne przygotowanie, rozgrzanie organizmu poprawia możliwości wysiłkowe oraz sprawność działania, w szczególności polepsza szybkosć reagowania, postrzegania, przyjmowania i przetwarzania informacji, podejmowania decyzji, sprzyja realizacjomruchowym, służy ogólnemu przygotowaniu organizmu do wysiłku w głównej częsci lekcji powinna zabezpieczyć przed urazami, kontuzjami, przygotowuje organizm do bardziej intensywnego wysiłuu fizycznego [ze wstepu].
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17820.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia przy pracach.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla nauczycieli wf, instruktorów, trenerów, animatorów czasu wolnego oraz studentów kierunku wychowanie fizyczne.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej