22409
Książka
W koszyku
Książka składa się generalnie z 2 części albo, precyzyjniej mówiąc, rozwija się dwutorowo. Z jednej strony, zawiera informacje oraz materiały do wykorzystania na zajęciach, powiedzmy, ćwiczeniowych. Z drugiej strony natomiast koncentruje się na treściach informacyjnych, poznawczych, prezentujących wybrane problemy, ich omówienie oraz komentarze. W publikacji nie zamieszczamy na przykład gotowych do wykorzystania zadań, jak to ma miejsce w różnych „książkach dla nauczyciela” czy „pomocach dla nauczyciela”. Miast tego liczmy, że nasze opracowanie będzie inspiracją do przygotowania takich zadań czy opracowania problemów do omówienia. Nie narzucamy także metod dydaktycznych, chociaż o pewnych kwestiach chcemy wspomnieć. Zachęcamy do pracy z mapą, różnymi mapami - zanikanie wręcz tej metody (są szkoły, w których nie wykorzystuje się map!) przynosi tragiczne skutki na dalszych etapach edukacji (a my doświadczamy tego w pracy ze studentami). Chcemy też wesprzeć tych, którzy stosują lub zamierzają stosować metodę pamięciową, wobec wręcz frontalnego ataku nią. Stawianie na pierwszym miejscu umiejętności w opozycji do wiedzy (faktów) prowadzi niejednokrotnie do sytuacji, gdy ani wiedza ani umiejętności nie zostają przyswojone.
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16330.XXI.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 268-274, netogr. s. 275-276. Indeks.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej