22409
Book
In basket
Książka składa się generalnie z 2 części albo, precyzyjniej mówiąc, rozwija się dwutorowo. Z jednej strony, zawiera informacje oraz materiały do wykorzystania na zajęciach, powiedzmy, ćwiczeniowych. Z drugiej strony natomiast koncentruje się na treściach informacyjnych, poznawczych, prezentujących wybrane problemy, ich omówienie oraz komentarze. W publikacji nie zamieszczamy na przykład gotowych do wykorzystania zadań, jak to ma miejsce w różnych „książkach dla nauczyciela” czy „pomocach dla nauczyciela”. Miast tego liczmy, że nasze opracowanie będzie inspiracją do przygotowania takich zadań czy opracowania problemów do omówienia. Nie narzucamy także metod dydaktycznych, chociaż o pewnych kwestiach chcemy wspomnieć. Zachęcamy do pracy z mapą, różnymi mapami - zanikanie wręcz tej metody (są szkoły, w których nie wykorzystuje się map!) przynosi tragiczne skutki na dalszych etapach edukacji (a my doświadczamy tego w pracy ze studentami). Chcemy też wesprzeć tych, którzy stosują lub zamierzają stosować metodę pamięciową, wobec wręcz frontalnego ataku nią. Stawianie na pierwszym miejscu umiejętności w opozycji do wiedzy (faktów) prowadzi niejednokrotnie do sytuacji, gdy ani wiedza ani umiejętności nie zostają przyswojone.
Media files:
Availability:
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16330.XXI.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr. s. 268-274, netogr. s. 275-276. Indeks.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again