22415
Book
In basket
Część druga pt. „Kompetencje przyszłości w wymiarze edukacji” dotyczy funkcjonowania systemu edukacji w Europie oraz rozwijania kompetencji jego uczestników w zakresie nauczania i uczenia się, zwłaszcza w aspekcie koncepcji lifelong learning (promującej uczenie się przez całe życie). Przedstawiono poziom rozwoju edukacji w Unii Europejskiej, jak również omówiono reformy oświaty w Republice Macedonii Północnej. Skupiono się także na obrazie i kompetencjach współczesnego nauczyciela, mających znaczenie dla efektywności nauczania i podejmowania innowacyjnych działań edukacyjnych, tj. stosowanie metody peer learning czy wykorzystywania social mediów w procesie kształcenia. Podjęto również zagadnienia związane z edukacją wyższą w erze kompetencji przyszłości. Rozpatrzono projekt analityczny dotyczący umiejętności metodologicznych nauczycieli szkół wyższych oraz zbadano relację między ofertą edukacji wyższej a potrzebnymi kompetencjami przyszłości, z uwzględnieniem rosnącej roli technologii i globalizacji w kształtowaniu rynku pracy. W ostatniej części pt. „Psychologiczne kompetencje przyszłości” zaprezentowano szereg wyników badań własnych z zakresu psychologii, dotyczących m.in. aktywności poznawczej, uważności czy kompetencji transferowalnych. Skupiono się także na psychologicznych aspektach korzystania z Internetu. Dokonano analizy potencjalnych korzyści wynikających z obecności na portalach internetowych oraz zaproponowano działania umożliwiające budowanie i wzmacnianie rezyliencji z wykorzystaniem w tym celu aktywności w mediach społecznościowych.
Media files:
Availability:
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 24014.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 24013.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografie, netografie przy pracach.
Language note
Część prac w języku angielskim. Streszczenia w języku angielskim i polskim przy pracach.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again