21979
Book
In basket
Niepełnosprawność intelektualna jest fenomenem niezwykle złożonym. Dotyka nie tylko daną osobę, lecz wpływa także na sposób funkcjonowania jej bliskich oraz szeroko rozumiane środowisko społeczne. Niepełnosprawności intelektualnej nie można cofnąć, można jednak skutecznie wspierać osoby nią dotknięte. Zadanie to podejmują i powinni podejmować m.in. terapeuci zajęciowi. Podręcznik opracowany przez doświadczonych praktyków i zarazem nauczycieli akademickich jest pierwszym opracowaniem w języku polskim poruszającym w sposób kompleksowy problematykę terapii zajęciowej osób z niepełnosprawnością intelektualną. Zagadnienia omówione w kolejnych częściach publikacji: teoretyczne aspekty niepełnosprawności i terapii zajęciowej - definicja, klasyfikacja oraz przyczyny niepełnosprawności intelektualnej, współwystępujące z nią zaburzenia rozwojowe i psychiczne - klasyfikacja założeń nowocześnie ujmowanej terapii zajęciowej oraz stosowane w jej ramach narzędzia ocen obszary funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz możliwości, jakie daje terapia zajęciowa - czynności dnia codziennego (ADL), uczenie się (Learning), praca (Work), czas wolny i zabawa - (Leisure and Play) oraz uczestnictwo społeczne (Social participation) wybrane problemy zajęciowe osób z niepełnosprawnością intelektualną - terapia zajęciowa osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną - seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną - możliwość wspierania dzieci z zespołem Downa - wykorzystanie stymulacji polisensorycznej metodą Snoezelen.
Media files:
Availability:
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 17852.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17851.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again