22409
Book
In basket
Zmieniająca się nieustannie struktura i sposób funkcjonowania społeczeństwa narzuciły nowy podział ról oraz konieczności i obowiązki; jednym z nich jest imperatyw całożyciowego uczenia, łączącego edukację formalną (sygnowaną kolejnymi zdobytymi świadectwami i zaświadczeniami) i nieformalną (polegającą prostym uczestnictwie w codziennym życiu). Nakaz (by nie rzec: przymus) nieustającej edukacji narzuca określony styl życia, daleki od mieszczańskiego spokoju naszych przodków. Paradoksalnie, nadążanie za wymogami naszych czasów staje się źródłem frustracji, w chwili, gdy życie, jakie w zamian otrzymujemy, nie odpowiada oczekiwaniom, wiązanym np. z poziomem uzyskanej edukacji – pozostaje to w sprzeczności z głoszonymi od wieków prawdami, zgodnie z którym jedynie społeczeństwo oświecone to społeczeństwo szczęśliwe; współczesny wyścig kompetencji i rodzące się na tym tle dramaty zdają się temu zaprzeczać.
Media files:
Availability:
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15434.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr. s. 289-309. Indeksy.
Funding information note
Współfinansowanie: Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej (Warszawa)
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again