22409
Book
In basket
Kalokagathia, czyli ideał pięknego życia, zdefiniował czasy antyczne. Nic zatem dziwnego, że w kwestii wychowania paideia i etyka podały sobie ręce - harmonijnie rozwinięte, kipiące zdrowiem i witalnością ciało młodego Greka miało warunkować cnotliwość jego charakteru. Filozofia chrześcijańska, ze swymi ideami umartwiania i poświęcenia, zdetronizowała model helleński na długie stulecia, nie zdołała go jednak unicestwić; od tej chwili model antyczny i model ascetyczny dzielą między siebie rozwój myśli o wychowaniu. Książka opisuje historyczny moment narodzin oraz ewolucję kultury fizycznej i wychowania do zdrowia, łączących aspekty obu wspomnianych wzorców. Pokazuje, jak zaledwie kiełkujące w średniowieczu wychowanie fizyczne z każdym stuleciem przybiera na sile, a pojedyncze głosy humanistów i pedagogów przerodziły się w falę działalności instytucjonalnej, dając współczesnym ogródki jordanowskie, obowiązkowe wychowanie fizyczne w szkole, wreszcie - wznowione w 1896 Igrzyska Olimpijskie.
Media files:
Availability:
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.13718.XVIII.14 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14714.XVIII.14 [Czytelnia B] (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr. 185-188.
Funding information note
Współfinansowanie: Towarzystwo Wiedzy Powszechnej. Oddział Regionalny w Wyszkowie ; Akademia Humanistyczna im. Aleksandra Gieysztora w Pułtusku.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again