22409
Book
In basket
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; t. 16)
Stygmatyzacja i gettoizacja osób niepełnosprawnych wciąż jeszcze są, niestety, faktem. Mimo niewątpliwie rosnącego poziomu świadomości społecznej osoby te nadal postrzegane są jako "inne", "obce" czy "napiętnowane". Warto zauważyć, że nie tylko mentalność społeczna, ale i brak możliwości swobodnego realizowania tak podstawowych praw, jak prawo do edukacji czy terapii, stygmatyzują osoby niepełnosprawne po raz drugi, tym razem nawet mimo najlepszych chęci otoczenia. Szeroko nagłaśniane akcje społeczne, gwałtowny rozwój wszelkich form wolontariatu oraz coraz większy udział organizacji pozarządowych mają na celu m.in. ukazanie podwójnej bariery, dzielącej społeczeństwo na przeciwstawne obozy: nie wystarczy zorganizować terapię, trzeba jeszcze umożliwić osobom niepełnosprawnym w niej udział; nie wystarczy ogłosić równość prawa do edukacji - trzeba jeszcze dostosować do nowych potrzeb szkołę. Tak więc racjonalizacja, a wraz z nią idee personalizacji i normalizacji winny przyświecać kampaniom społecznym. Idei tej poświęcono książkę "Racjonalność oraz uwarunkowania procesów terapeutycznych osób niepełnosprawnych".
Media files:
Availability:
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14695.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr. przy pracach.
Funding information note
Współfinansowanie: Uniwersytet Śląski (Katowice)
Language note
Wstęp i spis treści także ang.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again