22415
Książka
W koszyku
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka = Science - Didactics - Practice ; 137)
Przedmiotem publikacji jest edukacja informacyjna w kontekście rozwoju społeczeństwa wiedzy. Autorka krótko charakteryzuje niektóre cechy nowo powstającej formacji społecznej. Przedstawia wybrane próby zdefiniowania information literacy oraz trzy koncepcje, które w znaczącym stopniu wpłynęły na sposób postrzegania tego zjawiska. Jednocześnie zwraca uwagę, że dziś za edukację nie są odpowiedzialne tylko szkoły, ale i inne instytucje, w tym biblioteki. Zainteresowanie tematyką kształtowania kompetencji informacyjnych przejawia się m.in. w działaniach stowarzyszeń bibliotekarskich. Bardzo ważnym elementem działań jest także wypracowanie standardów kształcenia kompetencji informacyjnych, które stanowią olbrzymią pomoc przy wprowadzaniu elementów information literacy do działań bibliotek i całego środowiska edukacyjnego.
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13560.I.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Strefa uwag:
Dod. s. tyt.: Information literacy education in libraries vs. knowledge society development
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 189-207.
Uwaga dotycząca języka
Spis treści także ang.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej