22409
Book
In basket
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka = Science - Didactics - Practice ; 137)
Przedmiotem publikacji jest edukacja informacyjna w kontekście rozwoju społeczeństwa wiedzy. Autorka krótko charakteryzuje niektóre cechy nowo powstającej formacji społecznej. Przedstawia wybrane próby zdefiniowania information literacy oraz trzy koncepcje, które w znaczącym stopniu wpłynęły na sposób postrzegania tego zjawiska. Jednocześnie zwraca uwagę, że dziś za edukację nie są odpowiedzialne tylko szkoły, ale i inne instytucje, w tym biblioteki. Zainteresowanie tematyką kształtowania kompetencji informacyjnych przejawia się m.in. w działaniach stowarzyszeń bibliotekarskich. Bardzo ważnym elementem działań jest także wypracowanie standardów kształcenia kompetencji informacyjnych, które stanowią olbrzymią pomoc przy wprowadzaniu elementów information literacy do działań bibliotek i całego środowiska edukacyjnego.
Media files:
Availability:
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 13560.I.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Notes:
Dod. s. tyt.: Information literacy education in libraries vs. knowledge society development
Bibliography, etc. note
Bibliogr. s. 189-207.
Language note
Spis treści także ang.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again