22409
Book
In basket
Zasadniczym celem monografii jest podjęcie analizy teoretycznej o charakterze filozoficzno-antropologicznym na temat wzajemnych wpływów, powiązań oraz uwarunkowań bezrobocia i osoby ludzkiej. Tak sformułowany cel wymaga wskazania na wynikające z faktu bezrobocia implikacje pedagogiczne. Równocześnie publikacja ta stawia sobie za cel określenie roli wychowania, i ogólnie pedagogiki, w przeciwdziałaniu bezrobociu. Celem publikacji jest także wskazanie potrzeby rozwoju swoistej pedagogii bezrobocia, przygotowującej osoby do funkcjonowania w sytuacji bezrobocia i wskazanie na drogi poprawy własnej sytuacji życiowej oraz niesienie pomocy w przeciwdziałaniu zjawisku bezrobocia poprzez wychowywanie człowieka do pełnej aktywności. Praca powstała w kontekście tego sposobu uprawiania refleksji pedagogicznej, który jest charakterystyczny dla pedagogiki ogólnej i filozofii wychowania, głównym zaś przyjętym stanowiskiem teoretycznym i koncepcyjnym jest personalizm etyczny. Zastosowano metody analizy, interpretacji i eksplikacji zjawiska bezrobocia oraz człowieka bezrobotnego w świetle najnowszej literatury z zakresu nauk społecznych i filozoficznych. (Ze wstępu)
Media files:
Availability:
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12097.VII.3 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13212.VII.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr. s. 285-301.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again