22409
Book
In basket
(Rozprawy Habilitacyjne Uniwersytetu Łódzkiego)
Niniejsza praca jest poświęcona przełożeniu zdobyczy lingwistyki na potrzeby glottodydaktyki. Wprowadzenie wiedzy o języku do nauki języka obcego ma na celu optymalizację procesu jego nauczania / uczenia się. Samo wykorzystanie językoznawstwa w glottodydaktyce ma charakter pośredni i bezpśredni, co odzwierciedla podział pracy. Jej jedna część kładzie nacisk na językoznawcze własności procesu nauki języka obcego, które w opisach ukierunkowanych na aspekty dydaktyczne mogą być uwypuklane w sposób niewystarczający. Druga część pokazuje, jak wykorzystać wybrane narzędzia językoznawcze, przekształcając je w konkretne techniki nauczania w ramach tzw. kognitywno-językoznawczej metody nauki języka obcego (MCL). Jej zastosowanie ilustrują przykłady nauczania języka francuskiego na poziomie zaawansowanym, ukierunkowane na kształcenie tych aspektów, które mogą sprawiać Polakowi najwięcej kłopotów. Cała praca podkreśla nie tylko ważną rolę wiedzy o języku w nauce języka obcego, ale także podaje konkretne sposoby jej wykorzystania.
Availability:
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.11404 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12617.I.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr. s. 399-407.
Language note
Streszcz. fr.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again