22427
Książka
W koszyku
Autor omawianego studium podjął się niełatwego zadania. Postawił sobie za cel próbę ukazania złożonej problematyki, kojarzącej się z pojęciem „nadzieja” i sformułowania odpowiedzi na szereg pytań z nią związanych. Pytania te brzmią następująco: Czego się oczekuje od nadziei? Jak przeżywa się spełnioną nadzieję? W jaki sposób rozumie się spełnioną nadzieję, gdy zrealizowała się ona inaczej niż oczekiwano? Jak przeżywa się niespełnioną nadzieję? Jak następuje uwolnienie od niespełnionej nadziei, w formie beznadziei (braku) czy zwątpienia? Jaki wkład może wnieść pedagogika w tym względzie? Odpowiadając na postawione pytania, ks. Chrobak wskazuje na podstawy, fundamenty nadziei jako motywu każdego działania a zarazem wolnej od lęku, otwartej na przyszłość „dyspozycji” czowieka. Omawiana publikacja jest dziełem ambitnym i użytecznym. Jej Autor w sposób erudycyjny i kompetentny opisał fundamenty, motywy i inspiracje związane z nadzieją. W jego książce, mającej charakter pedagogiczny, obecne są wątki interdyscyplinarne (filozoficzno-teologiczne, kulturowe, fenomenologiczne). Czyni to jej lekturę trudniejszą, ale też podnosi jej walor.
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10072.II.1 [Czytelnia A] (1 egz.)
Strefa uwag:
Tyt. równoległy: The basic of the pedagogy of hope
Uwaga ogólna
Tyt. równol.: The basics of the pedagogy of hope.
Spis treści także ang.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 533-631.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej