21992
Book
In basket
Niniejsza rozprawa tworzy tryptyk z dwiema wcześniejszymi monografiami: Filozofia wychowania, Filozofia pedagogiki. Monografia prezentuje wyniki wieloletnich badań wokół arystotelesowskich kategorii pedagogiki. . Tytuł książki zawiera trzy terminy: filozofia, wychowanie i moralność. Konstrukcja monografii da się ująć w takiej oto implikacji: jeżeli moralność przylega jedynie do człowieka jako osoby to należy sformułować metafizykę człowieczej duchowości osoby po to, by opisać i wyjaśnić aksjologiczny mechanizm wychowania moralnego dziecka jako konstrukcji osoby w człowieku. W idei człowieczeństwa zbiega się philosophia i paideia; filozofia zajmuje się dookreślaniem człowieczeństwa, zaś pedagogika zajmuje się penetracją praktycznej możliwości formowania człowieczeństwa w człowieku, czyli konstytucji osoby w człowieku. Książka jest napisana z myślą o młodzieży studiującej, która jest zainteresowana teorią człowieka, teorią wartości, teorią norm oraz teorią wychowania. Monografia powinna być przydatna dla nauczycieli i rodziców. Z tezami książki powinien zapoznać się każdy, komu leży na sercu dobro dziecka i rodziny oraz dobro ucznia i szkoły.
Media files:
Availability:
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8101.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9450.V.2 [Czytelnia B], 9451.V.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Notes:
General note
Streszcz. ang.
Bibliography, etc. note
Bibliogr. s. 369-378.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again