22427
Książka
W koszyku
Książka stanowi ujęcie teoretyczno-empiryczne problematyki przemocy w wychowaniu rodzinnym. Celem badawczym było poznanie zjawiska przemocy w rodzinie wobec dziecka (rozmiarów, uwarunkowań i skutków) oraz poglądów uczniów, rodziców i nauczycieli na temat stosowania przemocy w wychowaniu. Treść książki dotyczy więc 2 zagadnień: 1. po pierwsze samego zjawiska stosowania przez rodziców przemocy wobec dziecka w wychowaniu jako swoistej „metody wychowawczej”. 2. postrzegania przemocy wobec dziecka przez badanych uczniów, rodziców i nauczycieli - ten aspekt badano dwukrotnie (w 2003 i 2008 roku) co daje możliwość poznania ewentualnej zmiany poglądów społecznych w tym zakresie, wobec dość szeroko prowadzonych kampanii edukacyjnych. Praca składa się z 6 rozdziałów: pierwszy stanowi wprowadzenie w problematykę przemocy oraz przedstawia założenia metodologiczne. W kolejnych rozdziałach omówiono przemoc fizyczną w wychowaniu, psychiczną, jej uwarunkowania i skutki, a także społeczny sposób postrzegania tego zjawiska. W załączeniu zamieszczono Krajowy Program Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie przyjęty w 2006 roku. Przedstawione rezultaty badań mogą stanowić obszar do działań profilaktyczno-edukacyjnych wszelkich służb społecznych, zajmujących się zwalczaniem przemocy wobec dziecka.
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7959.VI.12 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9250.VI.12 [Czytelnia A] (1 egz.)
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej