22425
Book
In basket
(Socjologia Współczesna)
Książka jest jedną z najbardziej znanych prac Hochschild, pierwszą przetłumaczoną na język polski, nagrodzoną Charles Cooley Award w 1983 roku przez Amerykańskie Towarzystwo Socjologiczne. Praca emocjonalna ma potencjalnie pozytywny charakter. Żaden klient nie chce mieć do czynienia z opryskliwą kelnerką, aroganckim urzędnikiem bankowym czy stewardesą, która unika kontaktu wzrokowego, uniemożliwiając zwrócenie się do niej z jakąkolwiek prośbą. Uchybienia w grzeczności u tych, którym za tę grzeczność się płaci, to realne i częste zjawisko. Dzięki nim przekonujemy się, jak kruche są podstawy kulturalnego współżycia z innymi. Musimy sobie ponownie zadać pytanie, z czego usnuta jest tkanka społeczeństwa i jakie wymagania stoją przed tymi, którzy mają dbać o jej piękno. Przypadki opieszałości i zarzucenia pracy emocjonalnej doprowadzają nas do podstawowych pytań. Czym jest praca emocjonalna? Co robimy, kiedy kierujemy swoimi emocjami? Czym tak naprawdę są emocje? Jakie są koszty i zyski z kierowania emocjami w życiu prywatnym i zawodowym?
Media files:
Availability:
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.7795.III.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8802.III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Notes:
General note
Tyt. oryg.: "The managed heart : commercialization of human feeling" 2003.
Bibliography, etc. note
Bibliogr. s. 261-281. Indeks.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again