22409
Książka
W koszyku
(Pedagogika Wobec Współczesności)
Podręcznik dla studentów wszystkich wydziałów pedagogicznych oraz nauczycieli akademickich przygotowujących studentów do zawodu nauczycielskiego, zgodny ze standardami kształcenia na kierunkach pedagogicznych. Uwzględnia kulturowo-społeczny kontekst pracy nauczyciela, przemiany funkcji zawodowych (intelektualizacja, informatyzacja), potrzeby edukacyjne młodzieży i jej współczesny wizerunek kulturowo-osobowy. Umożliwia nie tylko przyswojenie odpowiedniej teorii, ale także kształtowanie potrzeby i umiejętności dokonywania obserwacji własnej pracy, refleksji nad nią, samodzielnego tworzenia nowej wiedzy i nowych sprawności na podstawie już zdobytych kwalifikacji, kształtowania umiejętności definiowania i rozwiązywania sytuacji edukacyjnych. Autorka sięgnęła do takiego sposobu zaprezentowania pedeutologii, który (...) wyzwala samodzielne konstruowanie koncepcji nauczyciela, jego kształcenia i pracy. Jest to udany przykład zaproszenia czytelników do podmiotowego uczestniczenia w projekcie konstruowania wiedzy o nauczycielu, a jednocześnie dowód na to, że podręcznik akademicki, jakkolwiek wpisany w system, nie musi być czynnikiem kolonizowania umysłów i źródłem . (...) treści podręcznika mogą stać się podstawą rozważnych decyzji w sprawach polityki oświatowej na poszczególnych szczeblach administracji:: od gminy do ministerstwa. Lektura tej książki wskazuje, że próby uczynienia z nauczyciela funkcjonariusza państwowego (ze wszystkimi tego konsekwencjami) nie znajdują podstaw w żadnej koncepcji tego zawodu.
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7018.V.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7837.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 247-253. Indeksy.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej