22409
Book
In basket
(Pedagogika Wobec Współczesności)
Form of Work
Subject
Genre/Form
Podręcznik dla studentów wszystkich wydziałów pedagogicznych oraz nauczycieli akademickich przygotowujących studentów do zawodu nauczycielskiego, zgodny ze standardami kształcenia na kierunkach pedagogicznych. Uwzględnia kulturowo-społeczny kontekst pracy nauczyciela, przemiany funkcji zawodowych (intelektualizacja, informatyzacja), potrzeby edukacyjne młodzieży i jej współczesny wizerunek kulturowo-osobowy. Umożliwia nie tylko przyswojenie odpowiedniej teorii, ale także kształtowanie potrzeby i umiejętności dokonywania obserwacji własnej pracy, refleksji nad nią, samodzielnego tworzenia nowej wiedzy i nowych sprawności na podstawie już zdobytych kwalifikacji, kształtowania umiejętności definiowania i rozwiązywania sytuacji edukacyjnych. Autorka sięgnęła do takiego sposobu zaprezentowania pedeutologii, który (...) wyzwala samodzielne konstruowanie koncepcji nauczyciela, jego kształcenia i pracy. Jest to udany przykład zaproszenia czytelników do podmiotowego uczestniczenia w projekcie konstruowania wiedzy o nauczycielu, a jednocześnie dowód na to, że podręcznik akademicki, jakkolwiek wpisany w system, nie musi być czynnikiem kolonizowania umysłów i źródłem . (...) treści podręcznika mogą stać się podstawą rozważnych decyzji w sprawach polityki oświatowej na poszczególnych szczeblach administracji:: od gminy do ministerstwa. Lektura tej książki wskazuje, że próby uczynienia z nauczyciela funkcjonariusza państwowego (ze wszystkimi tego konsekwencjami) nie znajdują podstaw w żadnej koncepcji tego zawodu.
Media files:
Availability:
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.7018.V.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7837.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr. s. 247-253. Indeksy.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again