22409
Book
In basket
Książka odnosi się do ważnego problemu pedagogiki resocjalizacyjnej, jakim jest rola relacji rówieśniczych w determinowaniu zaburzeń zachowania u dzieci i młodzieży. W krajowej literaturze pedagogicznej i psychologicznej odczuwało się brak kompleksowego opracowania na ten temat, dlatego praca Bronisława Urbana wypełnia istniejącą lukę. Należy podkreślić, że Autor podjął się realizacji zadania, które jest bardzo aktualne i ważne dla praktyki resocjalizacyjnej, w ostatnich bowiem latach lawinowo wzrasta liczba dzieci i młodzieży wykazujących objawy dewiacji o charakterze antyspołecznym. Występujące u nich zaburzenia na ogół spotykają się z niezrozumieniem i brakiem tolerancji ze strony otoczenia społecznego (tj. nauczycieli, rówieśników i rodziców), co sprzyja ich pogłębianiu i utrwalaniu w cyklu rozwojowym. Książka istotnie wzbogaca wiedzę pedagogiczną dotyczącą społecznych determinantów rozwoju zachowań dewiacyjnych; jest adresowana do wychowawców i rodziców młodzieży zagrożonej tego rodzaju patologią oraz studentów kierunków pedagogicznych.
Media files:
Availability:
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.6047.VI.12 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7300.VI.12 [Czytelnia A], 7301.VI.12 [Czytelnia A] (2 egz.)
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again