22406
Book
In basket
Bez wątpienia Maria Montessori nie traktowała swych idei jako gotowych wzorców nauczania, lecz jedynie jako zachętę do myślenia. Pewne niedomknięcie obecne w jej wypowiedziach i swoista beztroska swobodnie płynących myśli zamiast systematycznego uporządkowania powinny również i dziś zachęcać do potraktowania jej pedagogiki jako żywego dzieła godnego kontynuacji. Właśnie taki cel wyznaczył sobie Horst Klaus Berg, próbując w swojej książce zaktualizować myśl tej wielkiej pedagog. Omawia on centralne aspekty jej myśli, nie sięgając jednak do "klasycznych" tematów. Stara się raczej wybierać nowe zagadnienia, nad którymi należy się głębiej zastanowić, by jak najpełniej rozwinąć krytyczną recepcję pedagogiki Montessori i owocnie skonfrontować ją ze współczesnymi problemami. Postulowane przez niego intensywne powiązanie teorii i praktyki działań pedagogicznych na gruncie antropologii sprawia, że centralną kategorią we współczesnej wykładni pedagogiki Marii Montessori może się stać "Potęga patrzenia z miłością".
Media files:
Availability:
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.4905.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 5470.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again