22409
Książka
W koszyku
Książka jest wynikiem ponaddwudziestoletniego doświadczenia autora w przekazywaniu wiedzy i umiejętności z zakresu metod statystycznych potrzebnych do prowadzenia badań empirycznych i diagnozowania badanej jednostki. Ma charakter poradnika, a każdy rozdział kończy się pytaniami i zadaniami. Celem publikacji jest wprowadzenie studentów pedagogiki w najbardziej elementarne zagadnienia statystyki, przydatne do analizy i interpretacji wyników w badaniach pedagogicznych. Skrypt składa się z sześciu rozdziałów: pierwszy obejmuje zagadnienia z zakresu metodologii badań, pokazuje miejsce i możliwości zastosowania metod statystycznych; w drugim omówiono zagadnienia dotyczące przygotowania materiału empirycznego do przetwarzania; w trzecim przedstawiono opis zbiorowości statystycznej analizowanej pod względem jednej zmiennej oraz dwuzmiennej; w czwartym wprowadzone zostało pojęcie rozkład normalny jako rozkład teoretyczny i budowane na jego podstawie skale standardowe i kwantylowe; w rozdziale piątym omówiono podstawowe pojęcia z zakresu wnioskowania statystycznego, a dokładniej - teorii estymacji i teorii weryfikacji hipotez statystycznych, co ma przygotować czytelnika do stosowania wybranych testów statystycznych, opisanych w rozdziale szóstym.
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5463.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 251-252.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej