22409
Book
In basket
Form of Work
Subject
Książka jest wynikiem ponaddwudziestoletniego doświadczenia autora w przekazywaniu wiedzy i umiejętności z zakresu metod statystycznych potrzebnych do prowadzenia badań empirycznych i diagnozowania badanej jednostki. Ma charakter poradnika, a każdy rozdział kończy się pytaniami i zadaniami. Celem publikacji jest wprowadzenie studentów pedagogiki w najbardziej elementarne zagadnienia statystyki, przydatne do analizy i interpretacji wyników w badaniach pedagogicznych. Skrypt składa się z sześciu rozdziałów: pierwszy obejmuje zagadnienia z zakresu metodologii badań, pokazuje miejsce i możliwości zastosowania metod statystycznych; w drugim omówiono zagadnienia dotyczące przygotowania materiału empirycznego do przetwarzania; w trzecim przedstawiono opis zbiorowości statystycznej analizowanej pod względem jednej zmiennej oraz dwuzmiennej; w czwartym wprowadzone zostało pojęcie rozkład normalny jako rozkład teoretyczny i budowane na jego podstawie skale standardowe i kwantylowe; w rozdziale piątym omówiono podstawowe pojęcia z zakresu wnioskowania statystycznego, a dokładniej - teorii estymacji i teorii weryfikacji hipotez statystycznych, co ma przygotować czytelnika do stosowania wybranych testów statystycznych, opisanych w rozdziale szóstym.
Media files:
Availability:
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 5463.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr. s. 251-252.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again