22409
Książka
W koszyku
Prezentowana książka wpisuje się w refleksję nad teoretycznymi podstawami współczesnej pedagogiki. Autorka stara się udzielić odpowiedzi na pytania o istotę wychowania, jego związek z praktyką pedagogiczną oraz jego podstawy filozoficzne i teoretyczne uzasadnienia. Podstawowym celem było wskazanie takich działań funkcjonujących w rzeczywistości wychowawczej, które są przykładem manipulacji. Pierwsza część pracy to rozważania dotyczące istoty manipulacji. Kolejna część książki zawiera opisy wybranych obszarów funkcjonowania manipulacji w przestrzeni społecznej. Są to: manipulacja jako forma nacisku, interpretacja ukrytego programu jako formy manipulacji, opis koegzystencji manipulacji i propagandy. Trzecia część pracy to interpretacja manipulacji w rzeczywistości wychowawczej. Rezultatem tych dociekań było wskazanie tekstów opisujących działania edukacyjne nacechowane zjawiskami manipulacyjnymi, zaliczonymi do wielkiej manipulacji. Praca skierowana jest do studentów kierunków pedagogicznych, psychologii, socjologii, politologii, teoretyków i praktyków wychowania, dziennikarzy oraz osób zajmujących się komunikacją i analizą różnorodnych metod wywierania wpływu, pracowników i wolontariuszy organizacji zajmujących się walką z sektami.
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4641.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5012.V.2 [Czytelnia B], 5013.V.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej