22415
Book
In basket
(Biblioteka Horyzontów Wychowania)
Autor książki podejmuje dyskusję o miejscu wychowania moralnego w całokształcie procesów wychowawczych. W dyskusji tej sugeruje potrzebę poszukiwania odpowiedzi na pytanie o to, czy wychowanie moralne jest tylko jedną z wielu dziedzin wychowania, czy raczej stanowi fundament, wspólny mianownik do różnych dziedzin wychowania. Twierdzi też, że od udzielone na to pytanie odpowiedzi w dużej mierze zależy ustalenie celu i zadań stawianych przed wychowaniem moralnym. W tym kontekście stawia kolejne pytanie o to, czy wystarczające jest dla wychowania moralnego osiąganie samych pożądanych postaw moralnych, czy raczej należy iść dalej i dążyć do nabycia przez wychowanka ich uzasadnienia. Te pozornie oczywiste kwestie prowadzą w rzeczywistości do fundamentalnej odpowiedzi na pytanie o całokształt procesów wychowawczych. Zdaniem autora owocem tych procesów winno być ukształtowane sumienie wychowanka, które nie tylko uczy go zajmować określone postawy i zachowania, ale też dostarcza wykładni postępowania oraz przywołuje normy, których przestrzeganie pozwala osiągnąć ostateczny cel wychowania: wychowanie człowieka sumienia.
Media files:
Availability:
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.4035.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4493.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again