22409
Książka
W koszyku
(Biblioteka Horyzontów Wychowania)
Autor książki podejmuje dyskusję o miejscu wychowania moralnego w całokształcie procesów wychowawczych. W dyskusji tej sugeruje potrzebę poszukiwania odpowiedzi na pytanie o to, czy wychowanie moralne jest tylko jedną z wielu dziedzin wychowania, czy raczej stanowi fundament, wspólny mianownik do różnych dziedzin wychowania. Twierdzi też, że od udzielone na to pytanie odpowiedzi w dużej mierze zależy ustalenie celu i zadań stawianych przed wychowaniem moralnym. W tym kontekście stawia kolejne pytanie o to, czy wystarczające jest dla wychowania moralnego osiąganie samych pożądanych postaw moralnych, czy raczej należy iść dalej i dążyć do nabycia przez wychowanka ich uzasadnienia. Te pozornie oczywiste kwestie prowadzą w rzeczywistości do fundamentalnej odpowiedzi na pytanie o całokształt procesów wychowawczych. Zdaniem autora owocem tych procesów winno być ukształtowane sumienie wychowanka, które nie tylko uczy go zajmować określone postawy i zachowania, ale też dostarcza wykładni postępowania oraz przywołuje normy, których przestrzeganie pozwala osiągnąć ostateczny cel wychowania: wychowanie człowieka sumienia.
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4035.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4493.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej