22409
Book
In basket
(Psychologia Pedagogika)
W prezentowanym przewodniku autorka omawia znaczenie postawy `dobrego dorosłego` w procesie wychowania i nauczania dzieci z rodzin dysfunkcyjnych. Definiuje strukturę i mechanizmy funkcjonowania rodziny dysfunkcyjnej. Charakteryzuje zachowania dzieci wzrastających w takich rodzinach (strategie przetrwania - `role`, konsekwencje zdrowotne, psychologiczne i społeczne) oraz objawy na poziomie zachowania (różnicowanie objawów w zależności od etapu rozwojowego). Przedstawia sposoby postępowania wobec ucznia z rodziny dysfunkcyjnej (strategie: informująca, wspierająca, odsyłająca), radzi, do kogo zwrócić się o pomoc, w jaki sposób rozmawiać z rodzicami. Opisuje relacje nauczyciel - dziecko (potrzeby dziecka a jego deficyty i bariery; granice wpływu i odpowiedzialności nauczyciela). Książkę uzupełnia spis instytucji, do których można się zgłosić po specjalistyczną pomoc.
Media files:
Availability:
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 3781 [Magazyn 2], 3782 [Magazyn 2] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.2534.IV.4 [Czytelnia B], P.2535.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr. s. [80].
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again