22425
Book
In basket
Prezentowana książka jest próbą spojrzenia na problematykę recepcji telewizji z perspektywy psychologicznej. Czytelnik będzie miał okazję porównać wyniki badań sondażowych z wynikami psychologicznych eksperymentów naturalnych. Znajdzie również wiele szczegółowych danych na temat znaczenia wokalnych elementów struktury przekazu telewizyjnego oraz wpływu wielokrotnego powtarzania informacji w mediach na akceptację ich treści i formy. Część artykułów referuje wyniki badań empirycznych dotyczących znaczenia reklam telewizyjnych w procesie formowania się preferencji politycznych i konsumenckich ich odbiorców, inne podejmują problematykę odbioru zawartości programów informacyjnych w aspekcie zapamiętywania ich treści oraz przetwarzania przez telewidzów informacji przekazywanych im zarówno werbalnie, jak i za pośrednictwem materiału filmowego. Interakcje paraspołeczne, jakie tworzą się między telewidzami a osobami prowadzącymi programy telewizyjne, oraz wewnętrzna spójność tych programów to kolejne zagadnienia będące przedmiotem eksperymentów psychologicznych referowanych w niniejszej książce. Artykułem, na który warto zwrócić uwagę, jest oryginalna propozycja doktryny i misji telewizji publicznej, sformułowana podczas cyklu seminariów, w których udział wzięli psychologowie i wydawcy programów telewizyjnych, współpracujący na stałe z Regionalnym Ośrodkiem Telewizji Polskiej SA w Lublinie. Rezultatem prowadzonych wówczas dyskusji są również prace poświęcone specyfice lokalnej opinii publicznej oraz praktycznym aspektom języka telewizji.
Media files:
Availability:
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 3337.VI.11 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 3338.VI.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again