21918
Książka
W koszyku
(Edukacja Dzisiaj)
Forma i typ
Temat
iekonwencjonalne ujęcie problematyki szkoły, skupiające się na potencjalnych, drzemiących w nauczycielach i uczniach, czynnikach jej rozwoju. Autor - nauczyciel zaangażowany w proces zmian edukacyjnych w kilku krajach - zachęca do poszukiwania ukrytych założeń edukacji we własnej szkole (np. w odniesieniu do symboliki szkoły, do roli nauczyciela i ucznia), do badania własnych wyobrażeń, postaw i zachowań, by to osobiste rozumienie przyczyn takiego a nie innego działania szkoły uczynić podstawą zmian w zakresie własnej aktywności dydaktycznej, wychowawczej i organizacyjnej. Celem autora jest nie tyle odsłanianie i demaskowanie tych postaw i zachowań nauczycieli, które decydują o rzeczywistej (a nie oficjalnej) kulturze szkoły, o jej wewnętrznym życiu (duszy), ile zaproszenie do obserwacji i samopoznania. Książka jest napisana prostym i zrozumiałym językiem. Zawiera atrakcyjny zestaw ćwiczeń ułatwiających samopoznanie i rozwijanie nowych umiejętności. Oryginalny sposób narracji wykładu, przeplatany anegdotami i przykładami z życia sprawiają, że choć autor wymaga od czytelnika odwagi patrzenia w lustro, książkę czyta się z przyjemnością. Pozycja adresowana została do studentów pedagogiki, studentów kierunków nauczycielskich, a także nauczycieli-praktyków i uczestników podyplomowych studiów nauczycielskich.
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Biblioteka Główna. Magazyny
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 3072 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1761.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1760.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej