22418
Book
In basket
Niniejsza publikacja stanowi kompilację zróżnicowaną tematycznie, wielodyscyplinarną i wielowątkową. Zmieniające się warunki społeczne i polityczne wpłynęły w znaczącym stopniu na modyfikację koncepcji, celów i zadań w wielu dziedzinach wiedzy. Celem powstania niniejszego tomu była próba odpowiedzi na pytania: Jaka jest współczesna pedagogika? Jakie ma odniesienia do wartości humanistycznych? Czy powstają nowe kierunki działań, zbliżające polskich pedagogów do integrującej się Europy? Do odpowiedzi na powyższe pytania zostali zaproszeni reprezentanci różnych dyscyplin pedagogicznych. Przedstawione artykuły ukazują różnorodność prezentowanych przez autorów stanowisk, które łączy wszakże kilka kwestii. Przede wszystkim nauki pedagogiczne są nieustannie weryfikowane przez zmieniającą się rzeczywistość. Po drugie, coraz częściej w badaniach teoretycznych i diagnostycznych dostrzegany jest człowiek – mały, chory, uczący się, dorastający, niedostosowany, osierocony, zagubiony. Wreszcie po trzecie, pedagogika pełni rolę służebną wobec społeczeństwa, więc oprócz teorii i diagnozy powstają także różne koncepcje redukcji lub likwidacji zaistniałych problemów, już sprawdzone i realizowane w praktyce.
Media files:
Availability:
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 2271.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again