22415
Książka
W koszyku
Autor pokazuje szeroką panoramę stanowisk pedagogicznych „nowego wy­chowania”: Jerzego Kerschensteinera, Marii Montessori, Owidiusza Decroly’ego, Heleny Parkhurst, Celestyna Freineta. Dla polskiego czytelnika szczególnie pouczające są teksty pokazujące recepcję idei nowego wychowania w pedagogice polskiej okresu II Rzeczypospolitej. Potwierdza się fakt, że nie stała ona na ubo­czu tendencji światowych, ograniczając się jedynie do przenoszenia na grunt pol­ski koncepcji obcych, ale poprzez dzieła i działalność takich pedagogów, jak Hen­ryk Rowid czy Janusz Korczak wnosiła do pedagogiki światowej oryginalne kon­cepcje i wartości. S. Wołoszyn dorobkowi polskiej pedagogiki poświęcił znacznie więcej miejsca, przedstawiając koncepcje dotyczące wychowania nie tylko pedagogów, ale także socjologów, psychologów, filozofów wychowania itp.
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1335 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1334.V.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej