22074
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 2371)
Praca stanowi analizę lingwistyczną gatunku znanego jako "deklaracja misji przedsiębiorstwa" (i jego odmian - sloganu i deklaracji firmy Johnson & Johnson, naśladującej formalnie i strukturalnie modlitwę), który w krajach rozwiniętych doczekał się już obszernej literatury przedmiotu. Jako materiał badawczy autorowi posłużyły teksty ponad 300 deklaracji amerykańskich i brytyjskich firm. Przeprowadzona analiza uwzględnia założenia teorii zarządzania, wedle której powinny być pogodzone sprzeczne cele: deklaracja winna zawierać wiele istotnych elementów składających się na misję przedsiębiorstwa, ale pozostawać dokumentem krótkim, łatwym do zapamiętania, kierować się do osób w obrębie firmy, jak i składających się na jej otoczenie, motywować do działania, ale i tworzyć pozytywny wizerunek firmy. Przedmiotem obserwacji badawczej uczyniono słownictwo, gramatykę i strukturę omawianego gatunku. Analiza prowadzi do konstatacji, że jak dotąd deklaracja misji nie wypracowała jednolitej struktury. Cechy gatunku są jednak na tyle wyraźne, że uważny czytelnik jest w stanie stworzyć modelową deklarację misji.
Status dostępności:
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22689.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia strony: 321-335. Indeksy.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej